گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیپهپاد بلک هورنت؛ جاسوس مینیاتوری آمریکایی!

پهپاد بلک هورنت؛ جاسوس مینیاتوری آمریکایی!

پهپاد بلک هورنت؛ جاسوس مینیاتوری آمریکایی!

مجله تصویری سلاح سامانه شناسایی شخصی بلک هورنت (Black Hornet personal reconnaissance system) توسط شرکت فلیر سیستمز (FLIR Systems) برای نیروهای نظامی، سازمان های دولتی و سازمان های امدادرسانی در بلایای طبیعی ساخته شده است.

این سامانه از پهپاد بلک هورنت 3 استفاده می کند که یک نسخه ارتقا یافته از پهپاد بلک هورنت پی‌دی-100 محسوب می شود.

این پهپاد به عنوان یک جاسوس مینیاتوری برای کمک به سربازان طراحی شده و آگاهی موقعیتی آنها را افزایش می دهد.

سامانه بلک هورنت می تواند داده های کلیدی درباره محیط اطراف را در اختیار سربازان قرار داده و امکان نظارت بر تحرکات نیروهای دشمن را فراهم می کند. این می تواند به افزایش امنیت سربازان کمک کند.

 

طراحی و ویژگی های بلک هورنت 3

این سامانه شناسایی شخصی از دو پهپاد بلک هورنت 3 و یک ایستگاه کنترل زمینی تشکیل شده است. بلک هورنت 3 دارای طراحی جمع و جور و مستحکم است. از بلک هورنت 3 به عنوان کوچک‌ترین پلتفرم پهپاد اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی جهان نیز نام برده می شود.

بلک هورنت 3 درازا و پهنایی به ترتیب برابر با 168 و 25 میلیمتر دارد و قطر پروانه آن 123 میلیمتر است. این پهپاد 33 گرم وزن دارد. کل سامانه نیز حدود یک کیلوگرم وزن دارد.

بلک هورنت 3 می تواند در نقش های مختلف از جمله ماموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، آگاهی موقعیتی، شناسایی فراتر از خط دید و حفاظت از نیروها بکار گرفته شود.

اندازه جمع و جور بلک هورنت 3 امکان حمل و نقل راحت آن توسط سربازان همراه با تجهیزات نظامی خود را فراهم می کند. این پهپاد صدای بسیار کمی تولید می کند که آن را برای عملیات پنهان کارانه مناسب می سازد.

امکان استفاده از بلک هورنت 3 در بادی با سرعت بین 15 تا 20 گره و در دمای بین منفی 10 تا 43 درجه سلسیوس استفاده شود.

مدت زمان لازم برای به پرواز درآوردن بلک هورنت 3 بر اساس حالت تعیین شده برای پرواز می تواند بین 30 تا 120 ثانیه متغیر باشد.

جزئیات حسگرها و سامانه ناوبری بلک هورنت 3

پهپاد بلک هورنت 3 دارای دو دوربین الکترواپتیک است که امکان مشاهده محیط اطراف در نمایشگر دستی سامانه را برای سربازان فراهم می کند.

الزامات ناوبری پهپاد توسط سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی (Global navigation satellite system) تامین می شود.

امکان هدایت در محیط هایی با دسترسی به جی‌پی‌اس و بدون دسترسی به جی‌پی‌اس و همچنین فضای داخلی ساختمان نیز وجود دارد.

همچنین، دیتا لینک رمزنگاری شده با برد رادیویی دو کیلومتر ارائه می شود.

ایستگاه کنترل زمینی سامانه بلک هورنت

سامانه شناسایی شخصی بلک هورنت توسط یک ایستگاه کنترل زمینی کنترل می شود که شامل یک ایستگاه پایه، یک کنترلر برای هدایت پهپاد و یک ماژول نمایشگر است. ایستگاه پایه می تواند دو پهپاد بلک هورنت 3 را در خود جای دهد.

ایستگاه کنترل زمینی دارای نمایشگری با کیفیت بالا، سبک وزن و خوانا در روشنایی روز است. نمایشگر از باتری های قابل شارژ داخلی نیرو می گیرد.

واحد نیرو و عملکرد

بلک هورنت 3 به باتری قابل تعویض مجهز است که نیروی مورد نیاز برای پرواز پهپاد را تامین می کند. این پهپاد می تواند با بیشینه سرعت حدود 21 کیلومتر بر ساعت برای مدت زمان حدود 25 دقیقه پرواز کند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد