گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیاورون ؛ پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی جهان در اختیار رژیم صهیونیستی

اورون ؛ پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی جهان در اختیار رژیم صهیونیستی

اورون ؛ پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی جهان در اختیار رژیم صهیونیستی

مجله تصویری سلاح وزارت دفاع رژیم صهیونیستی به تازگی از آغاز پروازهای آزمایشی هواپیمای تجسسی جدید اورون (Oron) خبر داد. این وزارتخانه مدعی است که اورون پیشرفته ترین هواپیمای جهان در نوع خود محسوب می شود.

طی یک همکاری ویژه، هواپیمای جاسوسی جدید اورون به طور مشترک توسط بازوی پژوهش و توسعه وزارت دفاع، شرکت التا سیستمز، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، سپاه اطلاعات و نیروی دریایی توسعه داده شده است.

این هواپیما به حسگرهای مختلف و سامانه سی41 (C41) مجهز شده است که به گفته نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی قابلیت های اطلاعاتی بی سابقه ای را در زمین های گسترده فراهم می کند. همچنین، امکان نظارت زنده بر حرکاتی که روی سطح زمین جریان دارند در شرایط مختلف آب و هوایی و دید فراهم می شود.

اورون؛ پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی جهان در نوع خود

هواپیمای تجسسی جدید اورون از سوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی به عنوان یک گزینه چند دامنه ای و چند حسگری معرفی شده است که برگ های برنده ای را برای مقابله با تهدیدات دور و نزدیک فراهم می کند.

این هواپیما برای ردیابی چندین هدف در فواصل طولانی و در شرایط آب و هوایی مختلف طراحی شده است. در سال 2021، زمانی که هواپیمای اورون هنوز در حال توسعه بود، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی آن را به عنوان نخستین مدل در نوع خود برای جمع آوری اطلاعات هدف، طبقه بندی و هدایت تسلیحات در سناریوهای مختلف عنوان کرد.

پس از عملیاتی شدن، هواپیمای جاسوسی اورون در اسکادران 122 که به نام ناخشون (Nachshon) شناخته می شود، خدمت خواهد کرد. این اسکادران در سال 1971 بنیان نهاده شد. طی سال ها، نقش این اسکادران از هواپیماهای ترابری و هواپیماهای مورد استفاده برای عملیات ویژه به استفاده از هواپیمای جدید اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی تغییر یافته است.

اورون؛ استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی

اورون بر اساس هواپیمای گلف استریم جی550 ارواسپیس شکل گرفته و به مجموعه ای از حسگرها و تجهیزات جمع آوری داده مجهز شده است که امکان تعیین سریع موقعیت اهداف در شرایط آب و هوایی مختلف را فراهم می کند.

پروژه اورون که در التا سیستمز با عنوان مارس2 (MARS2) یا سامانه شناسایی و نظارت هوایی چند ماموریتی (Multi-Mission Airborne Reconnaissance and Surveillance System) شناخته می شود، برای نخستین بار در آوریل 2021 افشا شد.

سامانه های به کار گرفته شده در این هواپیما داده های ارزشمندی را به واحدهای اطلاعاتی ارسال خواهند کرد. همچنین، استفاده از فناوری هوش مصنوعی یک سامانه پردازش داده کارآمد و خودکار را ایجاد خواهد کرد که اطلاعات عملی در زمان واقعی تولید می کند. این می تواند اثربخشی فعالیت های عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد