گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاعکس هایی از جنگ جهانی دوم که آمریکا برای نخستین بار منتشر کرده است

عکس هایی از جنگ جهانی دوم که آمریکا برای نخستین بار منتشر کرده است

عکس هایی از جنگ جهانی دوم که آمریکا برای نخستین بار منتشر کرده است

مجله تصویری سلاح مجموعه ای از 3600 عکس هوایی گرفته شده توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا به تازگی و برای نخستین بار توسط وب سایت هیستوریک انگلند (Historic England) به صورت عمومی ارائه شده است.

این تصاویر جالب توجه توسط واحدهای شناسایی نیروی هوایی ارتش آمریکا بین سال های 1943 تا 1944 و در زمان استقرار در پایگاه های سراسر انگلیس گرفته شده اند.

برخی از این عکس های هوایی کشوری را نشان می دهند که پس از بمباران نازی ها با ویرانی شهرهای خود مواجه شده است. تصاویر استادیوم اولد ترافورد تیم منچستر یونایتد نیز بین این عکس ها دیده می شود. این استادیوم در مارس 1941 بمباران شد و تا سال 1949 برای انجام مسابقات مورد استفاده قرار نگرفت.

واحدهای شناسایی عکاسی نیروی هوایی ارتش آمریکا چگونه کار می کردند؟

واحدهای شناسایی عکاسی در فرودگاه های سراسر انگلیس حضور داشتند. هر گروه متشکل از افرادی متخصص بود که پردازش فیلم، چاپ عکس و تفسیر نتایج را بر عهده داشتند.

بسیاری از این عکس ها توسط گروه شناسایی هفتم و گروه شناسایی دهم نیروی هوایی آمریکا گرفته شده اند. گروه شناسایی هفتم بیش از سه میلیون عکس گرفت و ماموریت های قابل توجهی از جمله عکاسی پیش از روز دی (D-Day) را انجام داد که اطلاعات ارزشمندی را برای فرود در نرماندی و عملیات اورلرد فراهم کرد.

بنابر گزارش هیستوریک انگلند، پایگاه نیروی هوایی پادشاهی ماونت فارم (RAF Mount Farm) در آکسفوردشایر پایگاه هوایی اصلی برای گروه شناسایی نیروی هوایی ارتش آمریکا بود. خلبانان عکاسی در ارتفاعات بالا و پایین را تمرین می کردند. گاهی اوقات، برای ایجاد فضای کافی برای دوربین ها در هواپیمای شناسایی تسلیحات آن برداشته می شد.

هواپیماهای شناسایی عکاسی نیروی هوایی ارتش آمریکا دارای کدی بودند که با حرف “اف” انگلیسی (F) برای “عکس” (Foto) آغاز می شد.

عکاسان برای گرفتن عکس نیازی به خم شدن از کابین هواپیما نداشتند، در عوض، دوربین هایی ثابت با خشاب هایی از رول های فیلم پلاستیکی در اختیار داشتند، از این رو، می توانستند تعداد زیادی عکس بگیرند. امکان کنترل دوربین با یک دکمه برای خلبان مهیا بود.

این دوربین ها با توجه به هدفی که قرار بود از آن عکاسی شود به لنزهای متفاوتی مجهز می شدند. به طور کلی، آنها یا عکس های عمودی (مستقیم) یا عکس های مایل می گرفتند که نمایی زاویه دار از هدف را ثبت می کرد و در ارتفاع پایین تری گرفته می شد.

نقش کلیدی واحد های شناسایی عکاسی در زمان جنگ جهانی دوم

واحدهای شناسایی عکاسی وظیفه مهمی بر عهده داشتند. به گفته ژنرال ورنر فون فریچ از فرماندهان ارشد ارتش آلمان نازی، هر طرفی که کارآمدترین شناسایی عکاسی را داشته باشد در جنگ پیروز خواهد شد.

این مجموعه برای نخستین بار از طریق وب سایت هیتسوریک انگلند در دسترس عموم قرار گرفته است. یک نقشه قابل جستجو در این وب سایت ایجاد شده تا مردم بتوانند عکس ها را مرور کنند.

این عکس های شناسایی اطلاعات ارزشمندی را برای شکست نهایی آلمان نازی فراهم کردند. البته، این اطلاعات به بهای گزافی کسب شدند زیرا خلبانان بسیاری در این مسیر جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد