گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاالطارق-ال آر ؛ مهمات هدایت شونده دقیق ساخت امارات

الطارق-ال آر ؛ مهمات هدایت شونده دقیق ساخت امارات

الطارق-ال آر ؛ مهمات هدایت شونده دقیق ساخت امارات

مجله تصویری سلاح الطارق-ال آر (Al Tariq-LR) یک مهمات هدایت شونده دقیق دوربرد محصول الطارق است. الطارق بخشی از کسب و کار تسلیحات و موشک گروه اج (EDGE Group)، یک شرکت دفاعی دولتی در کشور امارات محسوب می شود.

 

 

الطارق-ال آر بخشی از خانواده کیت های مهمات دقیق الطارق است که برای تبدیل مهمات هوایی غیر هدایت شونده به مهمات با دقت بالا، هوشمند، دوربرد و متمرکز با استفاده از فناوری های هدایت و نیروی محرکه طراحی شده است. خانواده کیت های مهمات دقیق الطارق همچنین شامل مهمات هدایت شونده دقیق با برد استاندارد می شود.

سامانه تسلیحاتی ال آر قابلیت های حفظ فاصله ایمن از دشمن را برای نیروهای مسلح ارائه کرده، در شرایطی که امکان حملات دقیق علیه اهداف ارزشمند و اولویت بالا را نیز فراهم می کند.

جزئیات توسعه

مجموعه سامانه های هدایت الطارق در ابتدا توسط شرکت توازن داینامیکس (Tawazun Dynamics)، یک سرمایه گذاری مشترک بین توازن، شرکتی مستقر در امارات، و دنل داینامیکس (Denel Dynamics)، یک شرکت توسعه و تولید تسلیحات مستقر در آفریقای جنوبی، تولید می شد.

شرکت توازن داینامیکس در شرکت صنایع دفاعی امارات (ئی دی آی سی) ادغام شد و یک بستر یکپارچه تولید و خدمات دفاعی ملی در سال 2014 شکل گرفت. شرکت های تابعه شرکت صنایع دفاعی امارات در سال 2019 در گروه اج ادغام شدند.

سامانه های تسلیحاتی الطارق بر پایه کیت بمب هدایت شونده دقیق اومبانی (Umbani) شرکت دنل داینامیکس شکل گرفته است.

ادغام کیت الطارق در یک بمب 454 کیلوگرمی اچ اس ال دی 450/ام کی 83 (HSLD 450/Mk 83) در نوامبر 2021 با موفقیت انجام شد.

طراحی و ویژگی ها

مهمات هدایت شونده دقیق الطارق-ال آر که وزنی بین 310 تا 366 کیلوگرم دارد، یک سامانه مهمات پیشرفته با قابلیت عملیاتی در شرایط آب و هوایی مختلف، و هر ساعت از شبانه روز است. این سلاح قابلیت فاصله ایمن با برد بیش از 120 کیلومتر را ارائه می کند. این سامانه تسلیحاتی دارای یک کیت بال است که به لطف افزایش برد، ایمنی بیشتری را برای خلبان فراهم می کند.

مهمات هدایت شونده دقیق الطارق-ال آر می تواند در هواپیماهای جنگنده مختلف به کار گرفته شود. طراحی ماژولار و انعطاف پذیری برنامه ریزی فیوز کابین خلبان، سطوح بالایی از انعطاف پذیری عملیاتی را فراهم می کند.

این سلاح را می توان به صورت بی سیم از کابین هواپیما برنامه ریزی کرد. همچنین، می توان آن را با استفاده از اتصالات دیتاباس استاندارد نظامی (میل-اس تی دی-1760) یکپارچه کرد.

الطارق قابلیت پرتاب برون محور 180 درجه را برای حمله به اهداف ارائه می کند. سرعت و زاویه برخورد می تواند با توجه به نیازهای ماموریت متفاوت باشد. این سلاح می تواند از ارتفاع 40 هزار پایی پرتاب شده و با بیشینه سرعت 0.9 ماخ حرکت کند.

این سامانه با استفاده از فناوری GNSS/INS، GNSS/INS/Imaging Infrared با قابلیت تشخیص خودکار هدف، یا یک جستجوگر لیزری نیمه فعال GNSS/INS، دقت هدف گیری را افزایش می دهد. الطارق-ال آر از فناوری ضد جمینگ جی ان اس اس نیز برخوردار است.

سر جنگی

کیت های هدایت برای ادغام با بمب های هوایی ام کی 81 (113 کیلوگرم)، ام کی 82 (227 کیلوگرم)، و ام کی 83 (454 کیلوگرم) طراحی شده اند.

یک سر جنگی 227 کیلوگرمی عملکرد بالا با قدرت نفوذ نیز در این مهمات هدایت شونده دور برد ادغام شده است. این سر جنگی به سامانه تسلیحاتی امکان درگیری با اهداف مستحکم مانند پناهگاه های زیر زمینی، پل ها، مراکز کنترل و تاسیسات تقویت شده را می دهد.

حسگر مجاورت

مهمات هدایت شونده دقیق الطارق-ال آر به حسگری مجهز است که عملکرد انفجاری در ارتفاع را برای ارائه اثر انفجار هوایی ممکن می کند. امکان تنظیم ارتفاعی که مهمات می تواند در آن منفجر شود، قابلیت های حمله دقیق به زیرساخت های راهبردی مانند تاسیسات راداری و کاروان ها را فراهم می کند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد