گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیمشهورترین خلبان‌های جنگ جهانی اول

مشهورترین خلبان‌های جنگ جهانی اول

مشهورترین خلبان‌های جنگ جهانی اول

مجله تصویری سلاح- آسمان اروپا در زمان جنگ جهانی اول به عرصه‌ای برای آزمایش انواع مختلف هواپیمای جنگی تبدیل شده بود. نخستین نمونه از این جنگنده بسیار ضعیف بودند، مشکلات فراوانی داشتند و در بیشتر موارد حوادث مرگباری را باعث می‌شدند. با این وجود خلبان‌های ماهر در ارتش‌های مختلف که از آنها به عنوان «شوالیه‌های آسمان» یاد می‌شود توانستند با همین جنگنده‌ها سرنوشت جنگ جهانی را تغییر دهند. در اینجا نام شش نفر از بزرگترین آنها آورده شده است.

  • مانفرد فون ریشتهوفن

1

بریتانیایی‌ها به او «شوالیه قرمز» می‌گویند و فرانسوی‌ها از او با نام «شیطان قرمز» یاد می‌کنند. در زمان او پرواز با هواپیماهای جنگنده مانند نبردها تن به تن با دشمن بود. این خلبان آلمانی در سپتامبر 1916 توانست نخستین هواپیمای دشمن را سرنگون کند و تا آپریل 1918 در زمان مرگ خود توانست باعث سقوط 79 هواپیمای جنگنده دشمن شود. هیچ خلبان دیگری در جنگ جهانی به چنین رکوردی دست نیافت.

  • اِدی ریکن‌بیکر

2

او در زمان جنگ جهانی اول یکی از رانندگان مسابقات اتومبیل‌رانی در آمریکا بود و در همان سال‌ها به نیروی هوایی پیوست. اوایل سال 1918 او نخستین پرواز خود را انجام داد و به این اتفاق مشهور شده بود که در همه نبردها تا مرز خودکشی پیش می‌رود. او در یکی از پروازهای خود موفق شد همزمان هفت هواپیمای دشمن را مورد هدف قرار دهد و به همین خاطر سپتامبر 1918 مدال افتخار گفت.

  • آلبرت بال

3

او یک خلبان انگلیسی بود که در کارنامه خود فرمانده پروازهای بریتانیا، 44 پیروزی در نبرد با دشمن و چهارمین خلبان بزرگ در زمان خود بود. از او به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین خلبان جنگ جهانی اول یاد می‌شود. او در زمان مرگ خود تنها 20 سال داشت.

  • ویلیام بیشاپ

4

این خلبان کانادایی توانست در 72 نبرد هوایی به پیروزی دست یابد و رکوردی تاریخی را از خود برجا بگذارد. او فعالیت نظامی خود را در قالب یک سرباز ساده آغاز کرد و سرانجام وارد مرکز سلطنتی هوانوردی شد. خلبان‌های آلمانی به او لقب «حاکم جهنم» را داده بودند.

  • وِرنر واس

5

او در جنگ جهانی اول برای ارتش آلمان به پادشاه آسمان مشهور شده بود. ورنر در سال 1914 زمانی که تنها 17 سال داشت وارد ارتش شد و در نبردهای هوایی خود توانست 48 پیروزی را به ثبت برساند.

  • جرج گاینمر

6

او پیش از اینکه خلبان شود یک مکانیک ماهر بود. گاینمر توانست عنوان برترین خلبان ارتش فرانسه در جنگ جهانی اول را به خود اختصاص دهد و در زمان مرگ خود برترین نشان ملی از این کشور را دریافت کند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • مطالب بسیار بسیار عالی بود است خیلی ممنون استفاده بریم و می بریم

    آگوست 4, 2016
  • سلام- سایتتون عالیه -خلبانان جنگ جهانی دوم روهم اگر شد معرفی کنید

    آگوست 4, 2016
  • خلبانان جنگ جهانی اول بدون اسوالد بولکه و کتاب معروفش؟! (oswald boelcke)
    رنه فولک (Rene Fonck) فرانسوی کجاست؟ یا ادوارد مناک (Edward Mannock) انگلیسی؟!

    به نظرم لیست یک مقدار سلیقه ای تنظیم شده چون تا جایی که می دانم فولک فرانسوی با 75 پیروزی بعد از ریشتهوفن بیشترین تعداد پیروزی ها را داشته است.

    آگوست 7, 2016