گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیماموریت ویژه با لانگبو

ماموریت ویژه با لانگبو

ماموریت ویژه با لانگبو

مجله تصویری سلاح- حرکت به‌عقب،‌ کنترل مناسب، موفقیت در ماموریت‌های شکل داده شده و هدفگیری‌های کاملا دقیق از مهم‌ترین مشخصه‌هایی محسوب می‌شود که «آپاچی لانگبو AH-64» را از دیگر چرخبال‌ها مجزا می‌کند. این پرنده آهنی در شرکت بوئینگ ساخته شده است و به صورت ویژه در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1

برای استفاده از این چرخبال در ماموریت‌های نظامی از جنگ‌افزارهای مختلف استفاده شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اسلحه 30 میلیمتری چِین‌گان، اسلحه 70 میلیمتری هیدرا، و راکت 70 میلیمتری هوا به زمین CRV7 اشاره کرد. این چرخبال نظامی دو سلاح ویژه با نام‌های AGM-114 Hellfire و AIM-92 Stinger را هم در خود جا داده است که برای هدفگیری‌های دقیق و ماموریت‌های ویژه از آنها استفاده می‌شود.

2

برای این پرنده جنگنده دو موتور پیشران از نوع T700-GE-701C در نظر گرفته شده است که به کمک آنها حداکثر سرعت خود را به 227 مایل بر ساعت می‌رساند و کارشناسان نظامی آن را برای عملیات‌های چندمنظوره، بمباران‌های دقیق به اهداف در حال حرکت، شناسایی مواضع دشمن در هنگام روز و شب، عملیات‌های نظامی در شرایط نامساعد آب‌وهوایی مناسب می‌دانند.

091010-A-6408D-005

آپاچی AH-64 یک چرخبال جنگنده سنگین محسوب می‌شود. مدل AH-64D لانگبو آن به سیستم موج میلیمتری رادار کنترل آتش، رادار تداخل فرکانسی، سیستم هوشمند راداری HELLFIRE برای عملیات موشکی، سیستم هوشمند مدیریت کابین خلبان و سیستم‌های پیشرفته دیجیتالی مجهز شده است.

4

بال چرخنده اصلی آپاچی چهار پره را شامل می‌شود و البته بال کوچکتر در زاویه مخالف و در قسمت پشت نیز با چهار پره ساخته شده است. صندلی مخصوص خدمه در این چرخبال پشت‌سرهم قرار گرفته است و صندلی خبلان اندکی پایین‌تر از صندلی کمک‌خلبان قرار دارد که البته کمک‌خلبان در این مدل از آپاچی نقش توپچی را هم ایفا می‌کند. هر دو خدمه به صورت مجزا به سلاح‌های نصب شده روی این چرخبال دسترسی دارند و می‌توانند به صورت مجزا برای هدفگیری و شلیک از آنها استفاده کنند.

5

بدنه این چرخبال سیستم محافظتی به وزن 1100 کیلوگرم را شامل می‌شود که به صورت ویژه در مقابل حملات بالستیکی از مخزن سوخت و دیگر بخش‌ها محافظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این پرنده آهنی استفاده از سیستم هوشمندی موسوم به IHADSS است که تمام اطلاعات مورد نیاز را در شیشه مقابل کلاه ایمنی خلبان به نمایش می‌گذارد و از این طریق هدفگیری و شلیک را برای او آسان می‌کند.

WHITEMAN AIR FORCE BASE, Mo. -- U.S. Army AH-64D Apache Longbow pilots from the 1-135th Attack Reconnaissance Battalion Chief Warrant Officer, Allen Crist and Capt. Joel A. Lewis, prepare for flight on an Army AH--64D Apache Longbow April 24, 2012. The Apache is a four-blade, twin-engine attack helicopter with a tail wheel-type landing gear arrangement and a cockpit for a crew of two. (U.S. Air Force photo/Senior Airman Nick Wilson) (Released)

این چرخبال که برای ماموریت‌های ویژه از آن استفاده می‌شود، در هنگام روز و شب قابلیت‌های کاربردی خود را در اختیار خلبان می‌گذارد و حتی در بدترین شرایط آب و هوایی هم با هیچ مشکلی روبرو نمی‌شود. به همین خاطر از آپاچی لانگبو به عنوان یکی از بهترین چرخبال‌های موجود در جهان یاد می‌کنند.

7

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد