گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیاز قوی ترین خودروهای نظامی

از قوی ترین خودروهای نظامی

از قوی ترین خودروهای نظامی

مجله تصویری سلاح این روزها انواع مختلف خودروهای نظامی زمینی در اندازه‌های مختلف با کاربردهای متفاوت ساخته می‌شوند و هر کدام بر حسب امکانات و قابلیت‌های خود در عملیات‌های جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود برخی خودروهای نظامی وجود دارند که نسبت به نمونه‌های مشابه توانایی‌های بیشتری را در اختیار گرفته‌اند و در اینجا هشت دستگاه از قوی‌ترین خودروهای نظامی زمینی در جهان آورده شده است.

خودروی نظامی MZKT-79221

1

این خودروی 16 چرخ قابلیت حمل موشک بالستیک را دارد و از زمانی که ساخته شده است، تاکنون هیچ مورد خودروی دیگری نتوانسته با آن برابری کند. از این جنگنده زمینی به عنوان یکی قوی‌ترین و کشنده‌ترین خودروهای جهان یاد می‌شود.

خودروی نظامی Aardvark JSFU

2

این یکی از قوی‌ترین خودروها در سراسر جهان محسوب می شود و هدایت آن هم کار بسیار دشواری است. زیرا این خودروی نظامی روی زمین‌های مین‌گذاری شده حرکت می‌کند. در اطراف این خودروی نظامی از 72 زنجیر مجزا استفاده شده است تا مین‌های کار گذاشته شده در زمین به کمک هر یک از آنها منفجر شوند.

خودروی نظامی سبک Chenowth

This photo of a Chenowth dune buggy, taken by PFC Smay, is not for release yet. It is transmitted to test the system. We need to know what the photo quality is like.

این خودرو که تجهیزات جنگی فراوانی را با خود حمل نمی‌کند، قادر است در مناطق و زمین‌های ناهموار با سرعت بالا حرکت کند. نبود تجهیزات نظامی مهم‌ترین مزیتی است که سرعت این خودرو را به میزان قابل ملاحظه افزایش داده است. آخرین مدل این خودرو با توان 160 اسب بخار حرکت می‌کند.

خودروی نظامی ZSU-23-4 Shilka

4

در نگاه اول ممکن است تصور کنید این خودرو یک تانک است. ولی باید گفت یک پلتفرم ضدهوایی محسوب می‌شود. این خودروی 19 تنی روسی نخستین بار در سال 1962 ساخته شد و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این خودرو چهار مسلسل 23 میلیمتری در نظر گرفته شده است که به کمک آب خنک می‌شوند و قادرند با سرعت 4000 دور در دقیقه شلیک کنند.

خودروی نظامی Trojan AVRE

5

این خودرو با ظاهر عجیب خود بسیار کارآمد و تطبیق‌پذیر است. این خودروی نظامی مبتنی بر ساختار تانک Challenger 2  ساخته شده است و بیل هیدرولیکی نصب شده در جلوی آن برای پاکسازی زمین‌ها از مین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیل هیدرولیکی هر بار که در زمین فرو می‌رود تا عمق شش متری و طول 200 متری زمین را از مین‌ها پاکسازی می‌کند.

خودروی نظامی Defender لند رووِر

6

این خودرو از دهه 1950 میلادی تاکنون وظیفه انتقال سربازان به نقاط مختلف مناطق جنگی را برعهده داشته است. در جنگ‌های عراق و افغانستان مدل‌های مختلف این خودرو بیشترین کاربرد را داشتند و ارتش انگلستان به صورت گسترده از آن بهره می‌برد.

خودروی نظامی G-Wagen مرسدس

7

این خودروی نظامی به اندازه Defender برای نیروهای نظامی محبوب نبوده است. با این وجود ارتش‌های مختلف این خودرو 6×6 را به عنوان یکی از مقاوم‌ترین وسایل نقلیه خود برای انتقال نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌دهند.

خودروی نظامی Buffalo

8

این خودروی نظامی در قسمت جلوی خود یک بازوی روباتیک به طول 30 فوت را در اختیار گرفته است که به کمک آن می‌تواند موانع مختلف را از میان بردارد و مین‌ها را خنثی‌ کند. هیچ گونه از بمب‌های معمولی نمی‌توانند این خودرو را از حرکت متوقف کنند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • در مورد شیلکا یادم میاد در ماهنامه ی صنایع هوایی از قول یکی از خلبانان F-4 نقل قول شده بود که «شیلکا، فانتوم رو «اره» می کرد!»

    آگوست 8, 2016