گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی ها10 سلاح برتر آینده که هم‌اکنون استفاده می‌شوند

10 سلاح برتر آینده که هم‌اکنون استفاده می‌شوند

10 سلاح برتر آینده که هم‌اکنون استفاده می‌شوند

مجله تصویری سلاح برای امروز نگاهی خواهیم داشت به تسلیحاتی که به رغم آینده نگر بودنشان، هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند و همین تفاوت ها جذابیت آنها را چند برابر کرده است.

اسلحه MAHEM

1

این اسلحه در مرکز DARPA ساخته شده است و برای نفوذ به وسایل نقلیه زره‌پوش دشمن و سازه‌های تقویت شده از فلز مذاب استفاده می‌کند. فلز مذاب می‌تواند به کمک میدان‌ مغناطیسی انفجار را نیز باعث شود.

پهپاد Aurora Excalibur

2

در مرکز علوم پروازی Aurora طراحی شده است و در اصل می‌تواند شکاف میان خودروهای پرنده بدون سرنشین و پلتفرم‌های تاکتیکی پشتیبانی هوایی را از بین ببرد. طول بال‌های این پهپاد 4 متر است و از 24 ژوئن 2009 تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم سلاح خاموش DREAD

3

این سلاح در مرکز Trinamic Technologies ساخته شده است و می‌تواند با سرعت باورنکردی 120 دور در دقیقه شلیک کند. این ابزار در اصل ترکیبی از چند سلاح محسوب می‌شود و در آن واحد می‌تواند به چند هدف شلیک کند.

اسلحه Corner Shot

4

این اسلحه در شرکت Lieutenant ساخته شده است که در شرایط بحرانی، حملات تروریستی و گروگان‌گیری از آن استفاده می‌شود. وظیفه اصلی آن مانند سلاح‌های پریسکوپی است که به فرد نظامی امکان می‌دهد بدون آنکه از محل اختفای خود بیرون رود، زاویه‌های کور را هم مشاهده کند و هدفگیری دقیق انجام دهد.

اسلحه Metal Storm Sentry

5

این اسلحه برای شلیک در حالت حرکت بسیار مناسب است. این اسلحه لوله و مخزن مخصوص گلوله‌ها را به صورت یکجا در خود جا داده است و به صورت پشت‌سرهم می‌تواند صدها شلیک را انجام دهد تا به نیروهای دشمن فرصت هیچ گونه حرکتی را ندهد.

اسلحه Gauss

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در برخی مواقع از آن به عنوان یک سلاح سیم‌پیچ یاد می‌شود و در اصل نوعی شتاب‌دهنده و پرتابه قوی است که سیم‌پچی‌های الکترومغناطیسی دارد و به کمک موتور خطی خود می‌تواند سرعت پرتاب گلوله را به حداکثر برساند.

اسلحه لیزری LaWs – Laser Weapon System

141116-N-PO203-042

این اسلحه لیزری با نام AN/SEQ-3 هم شناخته می‌شود و برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است. این سلاح از پرتو مادون قرمز در قالب یک آرایه لیزری استفاده می‌کند تا قدرت تخریب خود را به حداکثر برساند و به کمک حسگرهای قوی خود هدف را در کوتاه‌ترین زمان از پا دربیاورد.

سلاح الکترومغناطیسی Railgun

120621-N-PO203-041

این اسلحه الکترومغناطیسی ریلی در اصل یک پرتاب کننده است که از یک جفت سیستم رسانای موازی یا ریل استفاده می‌کند و در طول آن آرامتورهای کشویی وجود دارد که در میدان مغناطیسی عمل می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند سلاح متناسب با هدف روی ریل حرکت کند.

پهپاد Autonomous Weapon System

9

به یک دستگاه کنترل از راه دور یا روبات‌ مبتنی بر هوش مصنوعی مربوط می‌شود که در مصارف نظامی از جمله حمل بار، تحقیق و امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته برای آن قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی هم در نظر گرفته شده است.

سلاح Active Denial System

10

 در اصل یک سلاح غیرکشنده است که مبتنی بر انرژی عمل می‌کند و در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این سلاح برای انجام فعالیت‌های مخفیانه، ایجاد محیط ایمن و کنترل نیروها استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد