گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیکوچک، مخفی و قدرتمند!

کوچک، مخفی و قدرتمند!

کوچک، مخفی و قدرتمند!

 مجله تصویری سلاح همان طور که می دانید تفنگ دستی نوعی تفنگ با اندازه جمع و جور تر نسبت به سایر سلاح های گرم است، گونه های اصلی تفنگ دستی شامل هفت‌تیر و تپانچه می شود اما برخی از مدل ها آنقدر کوچک شده اند که راحت تر می توان آنها را حمل و مخفی کرد. البته تنها فاکتور مهم اندازه نیست بلکه تفنگی مد نظر خواهد بود که از عملکرد قوی و قابل قبولی برخوردار باشد. از این رو در ادامه نگاهی خواهیم داشت به شماری از موفق ترین تفنگ های دستی که از توانایی استتار بالا و در عین حال قدرت آتش قابل توجهی برخوردار هستند.

KAHR ARMS P380

با استفاده از KAHR ARMS با کالیبر 380. اگر به درستی هدف گیری شود، سلاح به معنای واقعی مرگبار خواهد بود. مشخصا اصلی ترین مزیت این تفنگ را می توان مربوط به اندازه ی کوچک و در عین حال عملکرد قدرتمند آن دانست اما از نظر طراحی ظاهری KAHR ARMS جز اسلحه های زیبا دسته بندی نمی شود و بیشتر قابلیت اختفا آن مد نظر است. این تفنگ ظرفیت 6 دور گلوله را داشته و توسط یک دست به راحتی می توان با آن شلیک های موفقیت آمیز را تجربه کرد.

KEL-TEC P3AT

این تفنگ همانند مورد اول کالیبر مشابهی دارد اما مقداری بزرگ تر است. از دید طراحی نیز برتری های زیادی به KAHR ARMS خواهد داشت. ظرفیت درست مانند سلاح قبل بوده اما عملکرد ضعیف تری دارد. از طرفی اگر مقایسه ای میان این تفنگ با سایر سلاح های عنوان شده در این لیست داشته باشیم، قیمت پایین تری را هم به خود اختصاص می دهد. بدنه آلومینیومی KEL-TEC P3AT سبب کاهش وزن آن شده و حمل و نقل آن را آسان تر کرده است.

TAURUS CURVE

همان طور که در تصویر مشاهده خواهید کرد، این سلاح از نظر طراحی کاملا متفاوت بوده و می توان آن را خلاقانه ترین تفنگ دستی تولید شده به شمار آورد. ساختار انحنا دار تفنگ، نشانه گیری و شلیک دقیق با آن را بسیار راحت کرده است. ظرفیت گلوله مانند تفنگ های ذکر شده 6 دور بوده که بهره گیری از آن را به عنوان سلاح دفاع شخصی مناسب می سازد. بدنه پلیمری تفنگ سبب افزایش مختصر وزن آن شده است اما همچنان هم یکی از موفق ترین تفنگ های دستی تولید شده محسوب می شود.

BERETTA PICO

جایگاه چهارم لیست به سلاحی تحت عنوان BERETTA PICO تعلق دارد که طراحی کلاسیک آن را از سایر رقبایش متمایز ساخته است. از جمله مهم ترین ویژگی های این تفنگ دستی قدرتمند می توان به بدنه پلیمری، دید قابل تنظیم، وزن متعادل و کالیبر 380. اشاره کرد. شرکت سازنده ادعا می کند که این تفنگ کوچک ترین اسلحه گرم با کالیبر مذکور در بازار بوده و رقیبی برای آن وجود ندارد.

DIAMONDBACK DB380

تفنگ های رده نظامی در طول تاریخ همواره از عملکرد قابل تحسینی برخوردار بوده اند و خواهند بود. لازم به ذکر است که شرکت سازنده دو مدل از این سلاح با کالیبر های مختلف تولید کرده است. یکی 9 میلی متری و دیگری .380 ACP که این موضوع قدرت انتخاب را به ویژه برای افراد نظامی بالا برده است. قیمت تفنگ حدود 200 دلار بوده که این مورد نیز یکی دیگر از مزیت های آن محسوب خواهد شد. در واقع چندین فاکتور مختلف قیمت مناسب، قابلیت استتار و عملکرد قوی را می توان از DIAMONDBACK DB380 انتظار داشت.

SIG SAUER P238

SIG P238 به علت بدنه فلزی خود نسبت به دیگر سلاح های گرم این لیست کاملا منحصر به فرد خواهد بود. این تفاوت حتی در طراحی ظاهری آن نیز مشهود بوده و شما را به یاد تفنگ های اسباب بازی دوران کودکی می اندازد. کالیبر سلاح .380 ACP بوده اما وزن بیشتری از تفنگ هایی که تاکنون معرفی شده است دارد. اگرچه قیمت SIG P238 کمی بالاست، اما به خاطر چهارچوب فلزی خود و حال و هوای خاصی که به تفنگ داده است، با استقبال بیشتری رو به رو می شود.

DOUBLETAP

ظرفیت این تفنگ تنها دو دور بوده و مجهز به دو لوله با طول یکسان است که می توانند به صورت همزمان با یکدیگر شلیک کنند. جالب است بدانید که این تفنگ دستی کوچک قابلیت استفاده از هر دو مدل گلوله های 9 میلی متری و همچنین .45 ACP را در اختیار دارد. وزن پایین سلاح منجر شده تا هر فردی بتواند به راحتی با آن کار کند. با وجود تمام مزایای مذکور، از آن جایی که ظرفیت DOUBLETAP در مقایسه با تفنگ های قبلی کمتر است، برای بهره برداری توسط نظامیان حرفه ای مناسب تر خواهد بود.

BERETTA NANO

BERETTA NANO را باید به راستی یکی از زیبا ترین تفنگ های دستی تولید شده تاکنون لقب داد. برخلاف ابعاد جمع و جور آن، سلاح توانایی شلیک بالایی داشته و از نظر عملکردی کاملا مرگبار خواهد بود. ظرفیت 6 دور بوده و با استفاده از گلوله های 9 میلی متری پر می شود. اگرچه وزن این تفنگ در مقایسه با هم رده های خود به طور قابل توجهی بیشتر است، اما باز هم یکی از محبوب ترین سلاح های تولید شده محسوب می شود و هدف گیری با آن راحت است.

COLT MUSTANG XSP

COLT MUSTANG XSP یکی دیگر از قوی ترین تفنگ های دستی کوچکی است که در تاریخ اسلحه سازی ساخته شده است. این سلاح با کالیبر .380 ACP وزنی معادل 11.5 اونس دارد. هدف گیری دقیق نیز به آسانی میسر است اما از نظر قیمت در شمار گران ترین موارد این لیست جای می گیرد. قیمت حدودی سلاح 700 دلار برآورد شده است.

 GLOCK 42

هیچ لیست کاملی را بدون حضور این تفنگ نخواهید یافت. کالیبر .380 ACP بوده و ظرفیت 6 دور دارد. بدنه پلیمری تا حدودی تفنگ را به ضربات احتمالی مقاوم کرده است. در مجموع می توان GLOCK 42 را موفق ترین تفنگ دستی کوچک در میان هم رده های تولید شده نام نهاد.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • عجب چیزیه!!

    ژوئن 16, 2017