گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هادوچرخه های نظامی تاشو Montague

دوچرخه های نظامی تاشو Montague

دوچرخه های نظامی تاشو Montague

مجله تصویری سلاح- بازار نظامی علاوه بر جنگ افزار های مختلف و تجهیزات مرتبط، شامل انواع وسایل نقلیه و حتی دوچرخه های مقاومی می شود که از آن ها عموما تحت عنوان “دوچرخه های نظامی” یاد می شود. Montague برندی است که در همین زمینه فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در ماساچوست واقع شده است. لازم به ذکز است که این کمپانی در طراحی و تولید دوچرخه های خود از تکنولوژی یکپارچه سازی تاشو و یا به اختصار F.I.T بهره می برد. به نظر می رسد فناوری مذکور تغییری نوین در صنعت دوچرخه سازی ایجاد کند. تلاش ها برای راه اندازی برند Montague توسط David Montague و توسعه آن به سال 1987 باز می گردد؛ زمانی که وی از موسسه تکنولوژی ماساچوست فارغ التحصیل شد و کمپانی نام برده را احداث کرد. تمرکز اصلی کمپانی بر طراحی و تولید دوچرخه های سایز بزرگ، با کیفیت و مهم تر از همه تاشو بود که می توانست تجربه راحتی از حمل و نقل آن را در اختیار مشتری ها قرار دهد.

در سال 1997 سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی؛ به اختصار DARPA، به دنبال کسب آگاهی از اهمیت تکنولوژی یکپارچه سازی تاشو قراردادی دو ساله با کمپانی Montague منعقد کرد. برای این پروژه طراحی جدیدی از مفهوم تاشو ارائه شد. این طراحی منتج به تا شدن سریع تر دوچرخه و در نتیجه خروج راحت تر سرباز چترباز از هواپیمای نظامی می شد. بدین ترتیب دوچرخه کوهستانی غیر الکتریکی Montague وارد خط تولید خود شد.

در سال 1999 سری ایکس معرفی شد. این سری بر اساس اسکلت اصلی یک دوچرخه نظامی طراحی شده است و با توجه به موفقیت مثال زدنی آن تصمیم گرفته شد تا برای استفاده حرفه ای و همچنین غیر نظامی نیز تولید شود.

در ادامه مسیر پیشرفت کمپانی مورد بحث، به همکاری آن با شرکت جنرال موتورز در سال 2002 برای تولید دوچرخه های تاکتیکی کوهستانی HUMMER می رسیم. این محصول نسخه ای به روز شده از دوچرخه نظامی معروف Montague است که به منظور قرار گیری در بخش پشتی Hummer H2 تا می شود. این همکاری نشان گر عملکرد تحسین بر انگیز کمپانی Montague در راستای گسترش ایده های بکر این مجموعه است.

 

 

در سال 2007 خط تولید جدیدی از دوچرخه های سر سخت کوهستانی بر پایه پلت فرم سری ایکس طراحی و معرفی شد. در ادامه نسل دیگری از دوچرخه های بزرگ و تاشو این کمپانی تولید شد که 700c نام داشت. (سال 2010) مکانسیم تا شدن دوچرخه در این مدل مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت و نتیجه آن راحتی و سرعت بیشتر برای جمع کردن محصول بود. از این رو علاوه بر استفاده نظامی، بازار غیر نظامی نیز به این سری اصلاح شده علاقه مند شد. در سال 2011 نیز سیستم فرمان هشت وجهی (Octagon) به عنوان یکی از امکانات پس از فروش وارد بازار شد. این ویژگی به فرد اجازه می دهد تا بتواند به راحتی ارتفاع دسته را تا چهار اینچ تنظیم کند. به دنبال موفقیت های پی در پی کمپانی در راستای طراحی و تولید دوچرخه های با کیفیت، در سال 2016 و 2017 نیز امکانات متنوعی برای دوچرخه های نظامی و به ویژه دوچرخه های بازار غیر نظامی در نظر گرفته شد. از جمله جالب ترین این امکانات می توان به مولفه ای محبوب با نام Rockstand اشاره کرد. از این قطعه قفسه مانند می توان برای حمل لوازم ضروری و یا به عنوان یک گارد محافظ استفاده کرد.

اما همان طور که گفته شد، حضور پر رنگ کمپانی Montague در بازار نظامی وابسته به دوچرخه هایی است که به طور ویژه برای استفاده نیروهای نظامی طراحی شده است. به کمک این دوچرخه ها سرباز چترباز قادر به خروج از هواپیما و فرود در میدان نبرد همراه با دوچرخه تاشو خود خواهد بود! لازم به ذکر بوده که این دوچرخه های نظامی قدرتمند با قابلیت جمع شدن سریع، برای فروش به عموم علاقه مندان در دسترس است.

 

 

مهم ترین نکاتی که در طراحی دوچرخه های نظامی Montague به چشم می خورد، شامل چرخ های سایز بزرگ، اجزای استاندارد، اسکلت اصلی ثبت اختراع شده، فضای اشغال شده محدود در صورت تا کردن دوچرخه، قابلیت باز کردن ساختار تنها در چند ثانیه و سازگاری مناسب با زمین های ناهموار خواهد بود.

به نقل از مجله تایم کمپانی های دوچرخه سازی معدودی وجود دارند که خط تولید دوچرخه های نظامی خود را با دقت و ظرافت بالا متناسب با استاندارد های نظامی طراحی می کنند. اما به راستی کمپانی Montague را می توان یکی از موفق ترین کسب و کار ها در این زمینه به شمار آورد. این کمپانی به خوبی توانسته است به چهارچوب های مورد نظر پنتاگون از جمله وزن سبک، قابلیت جمع کردن و مقاومت قابل توجه برای استفاده در شرایط محیطی دشوار در یک دوچرخه نظامی پاسخ دهد. از طرفی دوچرخه های نظامی تاکتیکی این کمپانی بهترین دوچرخه های موجود برای استفاده نظامی توسط نیروهای ارتشی هستند.

 

 

در گذر زمان تا به امروز دوچرخه های نظامی مختلفی مخصوص نیروی زمینی، نیروی دریایی و حتی جانبازان نظامی مورد استفاده قرار گرفته است که از میان آن ها اخیرا دوچرخه های نظامی سوئیسی شهرت بیشتری داشته اند. با این وجود هم اکنون پیشرفته ترین و جدید ترین خط تولید این دسته محصولات توسط Montague اداره می شود. در واقع کمپانی مذکور ادعا می کند که هیچ دوچرخه دیگری از قابلیت های چند منظوره دوچرخه های نظامی این برند همراه با مقاومت بی نظیر برای استفاده سنگین برخوردار نخواهد بود. این محصول نه تنها باری اضافی را به نیروی چترباز تحمیل نمی کند، بلکه حمل و نقلی آسان را نیز در اختیار وی قرار می دهد.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد