گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهعملیات ویژهتمریناتی برای جان سخت ها!

تمریناتی برای جان سخت ها!

تمریناتی برای جان سخت ها!

مجله تصویری سلاح- برای یک نیروی نظامی با هر درجه ای، امور مختلف روزمره به سادگی زندگی مردم عادی انجام نمی شود. به عنوان مثال چنین فردی نمی تواند هر غذایی که می خواهد مصرف کند، باید مایل ها پیاده روی و شنا کند و از تمرینات طاقت فرسای نظامی جان سالم به در ببرد. اگرچه آموزش های مذکور چندان خوشایند نیستند، اما آشنایی با چند مورد از خطرناک ترین آن ها بسیار جالب خواهد بود! از این رو در ادامه نگاهی به مرگبار ترین تمرین های نظامی در سراسر دنیا که حتی قوی ترین سربازان را نیز از پای در می آورند خواهیم داشت.

شلیک به قفسه سینه؛ روسیه

 

 

این تمرین خاص که نخستین مورد لیست است، بخش مهمی از آموزش تخصصی اعتماد به نفس برای نیروهای روسی را شامل می شود. هدف از این تمرین نیز افزایش سرعت عمل نیروهای نظامی در صورت اصابت گلوله در میدان نبرد خواهد بود. در نتیجه آموزش مذکور برخی از افراد دچار جراحت می شوند و بعضی دیگر در مقابل اصابت تیر به جلیقه ضد گلوله خود مقاوت می کنند. در واقع نیروی نظامی باید قادر به نشان دادن عکس العمل سریع و مناسب به منظور کاهش حداکثری آسیب وارده باشد.

حرکت روی طناب باریک از میان شعله های آتش؛ بلاروس

 

 

اکنون سری به بلاروس؛ کشوری در اروپای شرقی می زنیم. حرکت نیروهای نظامی روی مسیر فلزی سوزان یکی از معمول ترین تمریناتی است که در بلاروس انجام می شود. شاید تصور کنید که این تمرین چندان هم دشوار نیست، اما انفجار مهمات مختلف درست در قسمت زیرین طناب و در مسیر حرکت فرد وضعیت را بحرانی کرده است!

 

 

اما آموزش نظامی در بلاروس به همین تمرین ختم نمی شود. حال بلوک هایی سخت و آتشین را تصور کنید که مجبور به عبور از آن ها هستید. اگرچه ممکن است بیشتر شبیه یک کابوس به نظر برسد، اما برای سربازان در بلاروس واقعیت محض است. هدف نیز پرورش روحی سرسخت عنوان شده است.

مبارزه تن به تن میان برف ها آن هم بدون پوشش مناسب سرما؛ کره جنوبی و چین

 

 

کره جنوبی به مفهوم “جنگ سرد” از نوع حقیقی آن اعتقاد بسیار دارد! بیش از 200 تن از بهترین نیروهای ویژه کره جنوبی به منطقه یخ زده Pyeongchang سفر می کنند. دما در این ناحیه به زیر منفی 30 درجه سلسیوس می رسد! مبارزه تن به تن در چنین سرمای طاقت فرسایی صورت می گیرد. نیروهای آموزشی کره جنوبی و چین در این دما کشتی می گیرند، در ماراتن شرکت کرده و توپ های بزرگ برفی را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. نیروهای مافوق معتقد هستند که این سرما قلب سربازان را جلا می دهد و بدین ترتیب با هر شرایط محیطی دشواری سازگار خواهند بود. چین نیز عملکرد مشابهی دارد. اگرچه سخت گیری ها در مقایسه با کره جنوبی کمتر بوده، اما دما در محل آموزش نیروهای چینی نیز زیر صفر درجه است (مرز روسیه). سربازان مجبور به حمل سلاح های سنگین خود با بدنی نیمه برهنه هستند.

 

 

مقاومت زیر آب در وضعیت عمودی بدن؛ نیروی دریایی آمریکا

 

 

از جمله دشوار ترین تمرین هایی که برای سربازان نیروی دریایی آمریکا در نظر گرفته شده است، می توان به مقاومت زیر آب برای مدت زمان طولانی اشاره کرد. فرد باید سعی کند بدن خود را به صورت کاملا عمودی و با فشار دست ها و پا ها زیر آب ثابت نگه دارد. از طرفی فرآیند نفس گیری اصولی نیز آموزش داده می شود و در هر ست بین 5 الی 10 مرتبه تکرار خواهد شد. البته آزمایش واقعی زمانی آغاز می شود که هر سرباز هنر بقاء زیر آب را به خوبی فرا بگیرد. پس از آن باید با دست و پای بسته در یک استخر به عمق 9 فوت، بدن خود را در وضعیت نزدیک به عمود شناور نگه دارد.

تحمل بلوک های سنگین روی شکم؛ روسیه

 

 

یکی دیگر از تمرین های دشوار نیروهای ویژه در روسیه، آموزش مدیریت درد است! فرمانده سرباز را مجبور به تحمل بلوکی سنگین بر روی شکم خود می کند و باید در این حین در برابر ضربات وارده نیز کمترین لرزش ممکن را نشان دهد. ارتش روسیه معتقد است که چنین تمرینات مرگباری منتج به تربیت نیروهای جان سخت و بسیار مقاوم خواهد شد.

هفته جهنمی؛ نیروی دریایی فیلیپین

 

 

در این تمرین سربازان نیروی دریایی فیلیپین باید یک هفته کامل را در بی خوابی سپری کنند و هر روز تنها یک ساعت زمان استراحت دارند. در حالی که فرد برای باز ماندن چشمانش در تلاش است، باید تمرینات دشوار را پشت سر بگذارد، تیر اندازی کند، 6 مایل بدود و 18 مایل شنا کند!

نوشیدن خون کبرا؛ تفنگداران دریایی آمریکا

 

 

تفنگداران دریایی آمریکا در جنگل های تایلند به مدت 11 روز تحت آموزش های طاقت فرسا قرار می گیرند. مهم ترین تمرین، آموزش بقاء در حیات وحش و شرایط بحرانی است. تاکتیک هایی که به این منظور استفاده می شوند، قطعا شما را شگفت زده خواهند کرد. از جمله اصلی ترین این تاکتیک ها می توان به نوشیدن خون مار کبرا، خوردن عقرب ها و شکستن گردن پرندگان با دندان اشاره کرد!

 

 

تمرین دراز کش در ساحل؛ نیروی دریایی آمریکا

 

 

سربازان در این تمرین باید دست ها را روی سینه قرار داده و به پشت روی ساحل بخوابند. به صورتی که سر آن ها در تماس با آب اقیانوس قرار داشته باشد و در آب سرد غوطه ور شود.

سینه خیز روی سنگ های مرجانی؛ تفنگداران دریایی تایوان

 

 

مرحله نهایی از دوره آموزشی 9 هفته ای در جنوب تایوان، “جاده ای به بهشت” نامیده می شود. البته این مسیر از آن چه که تصور می کنید دردناک تر است! در این مرحله سرباز باید روی مسیری 50 متری پر از سنگ و مرجان با لبه های دندانه دارد سینه خیر برود.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد