گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیبهترین هفت تیرهای فاقد “چکش آتش”

بهترین هفت تیرهای فاقد “چکش آتش”

بهترین هفت تیرهای فاقد “چکش آتش”

مجله تصویری سلاح- هفت تیر فاقد همر یا چکش آتش نوعی اسلحه دستی است که به منظور نگه داری مهمات از یک سلیندر چرخشی با اتاقک های چندگانه استفاده می کند. جالب است بدانید که مجموعه مکانیسم شلیک کنننده در این هفت تیرها، داخل پوششی محافظ پنهان شده است. هنگامی که ماشه چنین سلاحی کشیده می شود ضمن فعال سازی مکانیسم آتش، سیلندر نیز چرخانده شده و در نتیجه یکی از اتاقک ها با لوله هفت تیر هم تراز خواهد شد. حال اگر ماشه کاملا به سمت عقب حرکت کند، مکانیسم آتش آزاد شده و مهمات موجود در اتاقک که با لوله در یک خط هستند، شلیک خواهند شد. با وجود آن که نام این دسته از تسلیحات هفت تیرهای فاقد همر است، اما بخش مذکور نقش مهمی در عملکرد کلی سلاح بر عهده دارد. تنها تفاوت آن با سلاح های مجهز به همر این است که کاربر دسترسی مستقیمی به آن نخواهد داشت. در تصویر زیر اجزای مختلف یک هفت تیر فاقد همر را مشاهده خواهید کرد.

 

 

هفت تیرهای معمولی دارای یک همر نمایان شده هستند که اپراتور می تواند آن را مستقیما دست کاری کند. نخستین مزیت نمونه های فاقد همر، قابلیت اختفا راحت تر آنها خواهد بود. در واقع بدون آن که قسمت انتهایی مزاحمتی ایجاد کند، می توان سلاح را بر اساس اندازه اش داخل جیب لباس و یا حتی کیف پول جای داد. به همین دلیل اکثر هفت تیرهای فاقد همر، بسیار سبک و جمع و جور طراحی می شوند. اگر به هفت تیر تحت عنوان زیرمجموعه ای قدرتمند از دنیای تسلیحات نگاه کنیم، انواع فاقد همر آن نیز نماینده ای همه فن حریف از این دنیا محسوب خواهند شد. البته اصطلاح”فاقد همر” تنها از نظر ظاهری است و همانطور که اشاره شد، این دسته از سلاح های گرم نیز مجهز به همر هستند.

 

 

در ادامه نگاهی به پنج مورد از بهترین هفت تیرهای فاقد همر خواهیم داشت.

Ruger LCR

این تفنگ کوچک فاقد همر با هر دو کارتریج .38s و .357s سازگار خواهد بود. ماشه ای که برای این نسخه طراحی شده است، بسیار سبک وزن بوده و می توان به راحتی هفت تیرهای سنتی با آن شلیک کرد. این سلاح 484.7 گرم وزن دارد و قیمت پیشنهادی کارخانه برای آن 599 دلار است.

 

 

Taurus CIA Model 650

کمپانی اسلحه سازی Taurus در زمینه ساخت تسلیحات قدرتمند سابقه ای طولانی دارد و CIA 650 هم از این قاعده مستثنی نیست. مهم ترین فاکتوری که سلاح های این کمپانی را متمایز می سازد، هم خوانی قابل توجه عملکرد با قیمت هر کدام از مدل ها خواهد بود. CIA 650 نیز عملکردی مشابه LCR دارد اما ماشه به خوبی مدل قبلی عمل نمی کند. وزن سلاح 677.5 گرم بوده و قیمت پیشنهادی کارخانه برای آن 555 دلار است. نقطه قوت CIA 650، استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت آن محسوب می شود.

 

 

Charter Arms Undercover Lite

چارتر آرمز دسته متفاوتی از مشتریان را هدف گرفته است. محصولات تولیدی این کمپانی ارزان قیمت بوده و تماما در آمریکا ساخته می شوند. این مدل نیز یکی دیگر از انواع هفت تیرهای فاقد همر و گزینه ای مناسب برای نیروهای نظامی و در عین حال مامورین اجرای قانون به شمار می رود. این سلاح در حالت خالی تنها 340.19 گرم وزن دارد و قیمت پیشنهادی کارخانه برای آن 428 دلار است.

 

 

Smith & Wesson M&P 640

اگر بودجه بیشتری در اختیار باشد، هفت تیر فاقد همر پیشنهادی مدل M&P 640 از کمپانی اسمیت اند وسون خواهد بود. عملکرد این دسته از هفت تیرهای فاقد همر به طرز خارق العاده ای روان است. مواد به کار رفته در ساخت M&P 650 نیز هر کاربری را راضی خواهد کرد. این سلاح 377 گرم وزن داشته، برای استفاده در شرایط سخت کاملا مقاوم بوده و قیمت پیشنهادی کارخانه برای آن 869 دلار است.

 

 

Smith & Wesson Model 642

آخرین مورد از این لیست باز هم به کمپانی اسمیت اند وسون اختصاص می یابد. این سلاح با کارتریج .38 سازگار خواهد بود. بدنه ضد زنگ مدل 642 تنها 425.2 گرم وزن داشته و قیمت پیشنهادی کارخانه برای آن 449 دلار است.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد