گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهعملیات ویژهمرگبارترین تک تیراندازان تاریخ

مرگبارترین تک تیراندازان تاریخ

مرگبارترین تک تیراندازان تاریخ

مجله تصویری سلاح- امروز می خواهیم یادی از ماهر ترین تک تیراندازان تاریخ کنیم! این ها نیز درست مانند سایر افراد بودند اما هزاران برابر دقیق تر و هوشیار تر!

  1. گروهبان ارشد روزا شانینا؛ ارتش سرخ شوروی

 

10

شانینا یکی از معروف ترین تک تیر انداز هایی است که دنیا تاکنون به خود دیده. پس از آن که برادرش در سال 1941 کشته شد، به ارتش سرخ شوروی پیوست. در طول دوره فعالیت حرفه ای خود 59 شلیک منجر به مرگ تایید شده داشته است. به او مدال های افتخار و شجاعت اعطا شده است. زمانی که تنها 20 سال داشت حین محافظت از یک افسر فرمانده در حمله توپخانه کشته شد.


  1. گروهبان فئودور اوخلوپکف؛ ارتش سرخ شوروی

 

9

اوخلوپکف به دنیا آمد تا یکی از موثر ترین اسنایپر های شوروی در جنگ جهانی دوم باشد. وی 429 شلیک منجر به مرگ تایید شده دارد و به خاطر خدماتش در سال 1965 تبدیل به قهرمان اتحاد جماهیر شوروی شد.


  1. بیلی دیکسون؛ غیر نظامی آمریکایی

8

بیلی دیکسون یکی از 8 غیر نظامی آمریکایی بود که توانست به مدال افتخار دست یابد. تعداد کل شلیک های منجر به مرگ دیکسون نامشخص است. به خاطر نقش تعیین کننده وی در برد نبرد Buffalo Wallow مدال افتخار برد. وی را یکی از ماهرترین تیراندازان غرب می دانند.


  1. لودمیلا پاولچنکو؛ ارتش سرخ شوروری

7

پاولچنکو به عنوان موفق ترین اسنایپر زن با 309 شلیک منجر به مرگ تایید شده، در میان تک تیراندازان برتر تاریخ مورد توجه قرار دارد. هنگامی که در جنگ جهانی دوم آلمان به روسیه حمله کرد، وی یک دانشجوی 24 ساله بود. لودمیلا یکی از نخستین شهروندانی بود که برای انجام خدمات نظامی داوطلب شد. در سال 1943 میلادی نشان ستاره طلایی به وی اهدا گردید و یک تمبر یادبود برای او چاپ شد.لودمیلا پس از جنگ به عنوان دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی انتخاب شد . وی در 10 کتبر 1974میلادی در سن 59 سالگی درگذشت.


  1. ادلبرت والدرون؛ ارتش آمریکا

6

والدرون در جنگ ویتنام حضور داشته است و 109 شلیک منجر به مرگ مورد تایید دارد. اغلب این کشتگان افراد کلیدی جنگ بوده اند.


  1. سرجوخه راب فورلانگ؛ نیرو های کانادایی

5

وی برای مدتی طولانی رکورد دار بلند ترین فاصله تایید شده شلیک با 2657 یارد بوده است. راب در مارس 2002 در عملیات آناکوندا در افغانستان شرکت داشت.


  1. کاپیتان واسیلی زایتسف؛ ارتش سرخ شوروی

4

واسیلی زایتسف یکی از کلیدی ترین اسنایپر های نبرد خونین استالینگراد است. در طول این نبرد وی 225 شلیک موفق از 400 شلیک منجر به مرگ تایید شده اش را انجام داد. این رقم شامل 11 تن از اسنایپر های دشمن می شود! بسیاری از این افراد از فاصله ای بیش از هزار متر مورد هدف قرار گرفته اند.


  1. کریس کایل؛ یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا

3

هیچ لیستی از اسنایپر های مرگبار تاریخ بدون نام کریس کایل کامل نخواهد بود. وی 160 شلیک منجر به مرگ تایید شده و تعداد زیادی مورد بدون تایید در کارنامه خود دارد. وی در جریان جنگ دوم عراق چهار بار به این کشور اعزام شد. در نهایت در سال 2013 هنگامی که در حال تمرین تیر اندازی بود، به دست یک تفنگ دار سابق نیروی دریای آمریکا در تگزاس به قتل رسید.


  1. کارلوس نورمن هنکوک؛ تفنگ داران دریایی آمریکا

2

وی بزرگ ترین تک تیرانداز آمریکا به شمار می رود. حتی کایل نیز در مورد وی گفته است: من تعداد شلیک های منجر به مرگ بیشتری داشته ام اما این بدان معنی نیست که بهتر از نورمن هستم. وی در افتخارات خود رکورد شلیک موفق از فاصله 2500 یاردی را دارد آنهم با تجهیزاتی که به اندازه امروز دقت بالایی نداشتند.

وی 93 کشته مورد تایید در جنگ ویتنام دارد.


  1. ستوان دوم سیمو هایها؛ ارتش فنلاند

1

اکنون به نفر اول لیست می رسیم! سیمو هایها به راستی برترین تک تیر انداز در تمام طول تاریخ است. وی به خاطر پالتوی سفیدش و ماسکی که بر صورت داشت، به مرگ سفید شهرت یافت. او تنها 152 سانتیمتر قد داشت. و با یک تفنگ موسین-ناگانت مدل28 بدون دوربین به همراه یک مسلسل در جریان جنگ زمستانی که در سالهای 1939-1940 میان فنلاند و شوروی درگرفت در دمای -20 تا -40 درجه زیر صفر به تنهایی 505 نفر از سربازان ارتش سرخ شوروی را کشت. او در یک مصاحبه در سال 1998 در مورد عامل موفقیت یک تک تیرانداز فقط یک کلمه پاسخ داد: «تمرین». هایها در سال 2002 در سن 96 سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • سلام. به لیستتاان اضافه کنید:
    شهید عبدالرسول زرین معروف به صیاد خمینی و گردان یک نفره
    اسلحه سازمانی: دراگانف اس وی دی
    حضور در جنگ: 5 سال(57 – 62)
    شلیک موفق: 700 مورد
    افتخارات: شهید زرین پس از ان که به تنهایی یک تپه را که یک گردان از پس آزاد‌سازی آن برنیامده بود، تصرف کرد از جانب حاج حسین خرازی به “گردان یک‌نفره ” معروف شد.
    عکس زیبایی از این شهید موجود است که در‌ آن، لاله گوش شهید زرین مورد اثابت تیر رقیب قرارگرفته و در مقابل … . لبخند زیبای شهید دیدنی است.
    صدام برای شکارش ۱ تیم بیست نفری از تک تیر اندازهای معروف بین المللی رو اجیر کرد ،،، که اتفاقا بینشون تیراندازهای آمریکایی بودند.
    به روایت ویکی پدیا:
    عبدالرسول زرین متولد سال ۱۳۲۰، کهگیلویه و بویر احمد اعزامی از اصفهان لشکر امام حسین تک تیرانداز ایرانی در جنگ ایران و عراق بود. وی دارای بیش از ۷۰۰ شلیک موفق از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ در کردستان تا عملیات خیبر می‌باشد. اهداف وی نظامیان ارتش عراق و گروه موسوم به مجاهدین خلق بودند. او در نهایت در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر با تیر مستقیم سربازان عراقی در حالی که قبلا در اثر انفجار خمپاره زخمی شده بود کشته شد. وی از اسلحه دراگونوف SVD دوربین دارد استفاده می‌کرد.
    یک خاطره :‌
    عبدالرسول یک نفر را فرستاد برای نگهبانی. صبح اما سر بریده‌اش را آوردند توی سنگر؛ شب بعد خودش رفت. یک سنگر دیگر همان نزدیکی درست کرد و کامل استتارش کرد. توی سنگر قبلی هم شبیه یک نگهبان درست کرد و منتظر ایستاد. چیزی شبیه بوته به سنگر نزدیک شد و پرید توی آن.
    عبدالرسول هم پشت سرش رفت تو سنگر و سرنیزه را فرو کرد توی گردنش. صبح که آفتاب طلوع کرد با بقیه نیروها سراغش آمد. مرد هیکل بزرگی داشت بچه‌ها باورشان نمی‌شد که عبدالرسول از پس او برآمده باشد. به سختی سر نیزه را از گردن آن کومله بیرون آوردند. اما عبدالرسول بود و مهارت جنگی بی‌حد و حصرش… .
    برای دیدن عکس ودیگر اطلاعات نام شهید را در گوگل سرچ کنید.
    برای شادی روح تمام شهدا صلوات
    یاعلی(علیه السلام)

    ژوئن 7, 2016
  • شهید عبدالرسول زرین معروف به “صیاد خمینی”
    برترین تک تیرانداز دنیا با 700 شلیک موفق

    جولای 13, 2016
  • به نظرم مقاله، ترجمه شده از یک مقاله ی آمریکایی باشد چون هیچ ذکری از تک تیراندازهای آلمانی معروف مثل ماتئوس هتزناوئر (Matthaus Hetzenauer) یا فردریش پاین (Friedrich Pein) نکرده است و به جای آن سعی در بزرگ جلوه دادن تک تیراندازهای متفقین کرده است.

    ضمناً از دو کاربر با نامهای علی و علی دمیرچی ممنونم. من در مورد عبدالرسول زرین چیزی نمی دانستم! واجب شد در موردش تحقیق کنم.

    آگوست 8, 2016
  • با سلام. من فکر کنم فقط ترجمه شده وگرنه جای خالی شهید عبدالرسول کاملا احساس میشه.

    فوریه 26, 2017
  • اینا برترین تیر انداز دنیا نبود، اونایی که بود که شما دیده بودید

    مارس 5, 2017
  • درود ادمین گرامی سایت !
    چرا اسمی از عبدالرسول زرین تو این لیست ؟ همه کسانی که تو سن و سالی دارند و جنگ رو تجربه کردن ایشون رو میشناسن که بهترین تو ایران و جهان بوده !

    مارس 5, 2017