گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیمتخصص بی حسی!

متخصص بی حسی!

متخصص بی حسی!

مجله تصویری سلاح- یکی از بهترین سلاح‌های بی‌حس کننده در جهان X12 نام دارد که قادر است بدون هر گونه درد از فاصله 88 فوتی هدف را از پا دربیاورد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این نخستین سلاح بی‌حس کننده بی‌سیم در جهان محسوب می‌شود.

نام کامل این سلاح Taser X12 است که گلوله شلیک شده توسط آن می‌تواند از روی لباس نفوذ کند و تکانه‌های الکتریکی آن باعث شود تا موجود زنده بی‌حرکت روی زمین بیافتد. این سلاح می‌تواند از فاصله 88 پایی در فرد مقابل فلج موقت ایجاد کند و به صورت کامل بدون او را از کار بیاندازد.

Header (2)

شرکت سازنده ادعا می‌کند که این فلج موقت به صورت کاملا بی‌درد اتفاق می‌افتد و این مسئله برخلاف اثری است که تفنگ‌های بی‌حس کننده کنونی روی هدف می‌گذرند. می‌توان گفت تقریبا همه مدل‌های کنونی سلاح‌های بی‌حس کننده پس از اصابت گلوله درد را در بدن فرد ایجاد می‌کنند که X12 از این قانون مستثنی می‌باشد.

2

گلوله XPER که در این سلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت دستی در آن جاسازی می‌شود، بی‌سیم است و از مخزن مشابه تنفگ ساچمه‌ای 12تایی شلیک می‌شود. کارتریج XPER در یک پوسته ویژه قرار گرفته است که با بیشتر سلاح‌های مشابه سازگاری دارد و مخزن یاد شده 12 گلوله را شامل می‌شود. این پوسته شفاف به فردی که قرار است شلیک کند اطمینان می‌دهد که در مخزن مربوطه گلوله به اندازه کافی وجود دارد.

3

زمانی که کارتریج XPER با گلوله‌های داخلی خود در محل اصلی مستقر می‌شود، یک اتصال ویژه بین پوسته و سامانه پرتاب گلوله ایجاد می‌شود تا امکان شلیک فراهم شود. زمانی که همه بخش‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و اسلحه فعال می‌شود، سیستم پرتاب XPER در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد تا هر زمان که فرد اراده کند گلوله پرتاب شود.

4

گلوله XPER پس از برخورد به هدف می‌تواند به مدت 20 ثانیه ناتوانی عصبی در عضلات ایجاد کند. این زمان کافی است تا اگر به عنوان مثال ماموران پلیس از X12 استفاده می‌کنند، طی 20 ثانیه مذکور خود را به هدف برسانند و بدون هرگونه خطری او را دستگیر کنند.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • بهتر است از این تفنگها برای محافظان حیات وحش ایران استفاده شود که قانون به دستشان تفنگ جنگی میدهد که اگر با آن شلیک کنند و متخلف که از قضا مسلح و در حال شلیک به سمت نگهبان است کشته شود همان قانون اعدامشان میکند
    یعنی این قانون گل سرسبد قانون های مسخره و بی منطق کل جهان است

    ژوئن 19, 2016