گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتسلیحات دریاییسریع، متمرکز، بی‌باک

سریع، متمرکز، بی‌باک

سریع، متمرکز، بی‌باک

مجله تصویری سلاح ناو USS Freedom که با نام LCS 1 هم شناخته می‌شود یک کشتی نظامی برای شرکت در میادین نبرد است که در کلاس کشتی‌های هدایتگر به تولید می‌رسد. این سومین کشتی نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود که در نامگذاری آن از کلمه «آزادی» استفاده شده است. طراحی این کشتی نظامی را «لاکهید مارتین» برعهده داشته است و نسبت به دیگر کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا پویاتر عمل می‌کند. سازمان ویژه کشتی‌سازی آمریکا وابسته به نیروی دریایی این کشور بالاترین سطح استاندارد را به LCS 1 داده است و از آن به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای نظامی برای جنگ‌های آبی کشور آمریکا یاد می‌شود.

130222-N-DR144-174 PACIFIC OCEAN (Feb. 22, 2013) The littoral combat ship USS Freedom (LCS 1) is underway conducting sea trials off the coast of Southern California. Freedom, the lead ship of the Freedom variant of LCS, is expected to deploy to Southeast Asia this spring. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class James R. Evans/Released)

 

این کشتی برای حضور در انواع مختلف عملیات‌های آبی طراحی شده است و به عنوان مثال می‌تواند در مبارزه با زیردریایی‌‌ها، کشتی‌های کوچک، مین‌روبی، و کمک‌های انسانی مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود گفته می‌شود که استفاده از این کشتی برای حضور در نبردهای بزرگ دریایی مناسب نیست. طراحی ویژه برای ساخت این کشتی با بدنه یک‌تکه باعث شده است تا حداکثر سرعت آن به 40 گره دریایی معادل 74 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

2

 

نیروی دریایی آمریکا نخستین بار در مه 2004 دستور ساخت این کشتی نظامی کوچک را صادر کرد و سپس شرکت «مارینِت مارین» در ویسکونسین ساخت آن را در تاریخ 2 ژوئن 2005 به پایان رساند. نخستین آزمایش‌های عملیاتی روی این کشتی در تاریخ 23 سپتامبر 2006 انجام شد و سپس از 18 سپتامبر 2008 نیروی دریایی آمریکا این کشتی را به صورت رسمی به ناوگان خود اضافه کرد. این کشتی به صورت ویژه در بندر سانتیاگو نگهداری می‌شود و شعار اصلی که روی بدنه آن نوشته شده به قرار زیر است: «سریع، متمرکز، بی‌باک».

081108-N-9269B-092 MILWAUKEE (Nov. 8, 2008) The crew of the littoral combat ship USS Freedom (LCS 1) mans the rails during her commissioning ceremony at Veterans Park in Milwaukee, Wis. Freedom is the first of two littoral combat ships designed to operate in shallow water environments to counter challenge threats in coastal regions. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Katherine Boeder/Released)

 

نیروی دریایی آمریکا این ناو نظامی کوچک را همیشه در حالت آماده‌باش نگه می‌دارد و آن را یکی از مهم‌ترین بازوهای کاربردی خود می‌داند. وزن این کشتی حدود 4 هزار تن محاسبه می‌شود و از دیگر مشخصات فیزیکی آن می‌توان به 115 متر طول، 17.5 متر عرض، و 3.9 متر ارتفاع اشاره کرد. این کشتی دو موتور Rolls-Royce MT30  با توان 48 هزار اسب بخار، دو موتور دیزل Colt-Pielstick و چهار واترجت Rolls-Royce  را شامل می‌شود و با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند مسافت 6500 کیلومتر را طی کند. میزان پایداری این ناو نظامی روی آب 21 روز محاسبه شده است.

 

090928-N-7241L-306 ATLANTIC OCEAN (Sept. 28, 2009) The littoral combat ship USS Freedom (LCS 1) conducts flight deck certification with an MH-60S Sea Hawk helicopter assigned to the Sea Knights of Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 22. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Nathan Laird/Released)

این ناو نظامی کوچک ظرفیت 50 خدمه اصلی را دارد که در شرایط ماموریت می‌تواند 98 خدمات نظامی را در خود جا دهد. در LCS 1 از انواع حسگرهای هوشمند برای رادارهای هوایی، سیستم‌ مدیریت حمله COMBATSS-21 و انواع مختلف سیستم‌های خودکار حمله به دشمن استفاده شده است.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد