گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاطراح روسی با سلاح های عجیب و غریب!

طراح روسی با سلاح های عجیب و غریب!

طراح روسی با سلاح های عجیب و غریب!

مجله تصویری سلاح تجهیزات نظامی ساخت شوروی سابق همواره از یک زبان طراحی عجیب و البته خاصر پیروی می کردند. چیزی که شباهت های این تولیدات را به محصولات هم دوره خود از سایر کشور متمایز می کرد. نوعی طراحی که ظرافت ها در آن کمتر مورد توجه قرار داشت و به نوعی عملکرد نهایی را جستجو می کرد. یکی از طراحان مشهور سلاح که از همین سبک خاص پیروی می کرد اما اندیشه های ماجراجویانه بیشتری را در سر داشت؛ جرمان. اِ . کرابوف است. این طراح سلاح همکاری نزدیکی با کارخانه اسلحه سازی مشهور تولا داشت که سابقه فعالیت آن به سال 1712 میلادی باز می گردد.

0

کرابوف به خاطر طراحی های عجیب و غریب در زمان خود شهرت زیادی داشت که در ادامه تصاویری از ماجراجویی های ذهنی وی را مشاهده می کنید.

TKB-408

1

این مدل یک تفنگ بولپاپ که با گاز کار می کرد و از طراحی گلنگدن خمیده پیچیده برخوردار بود. این سلاح برای بررسی در آزمایش تفنگ نیمه اتوماتیک 1946 حضور داشت اما رقابت را به سلاح Ak-47 میخائیل کلاشنیکف واگذار کرد.


TKB-517

2

این سلاح در سال 1952 به عنوان رقیبی برای AK-47 های معروف، معرفی شد. هزینه تولید کمتر و عملکرد بهتری در مقایسه با رقیب خود داشت اما در آن زمان AK-47 جایگاه ویژه ای در سازمان نیروهای مسلح شوروی سابق برای خود کسب کرده بود.


Pribor-3B

3

سلاح بولپاپ با سه لوله بود. محل قرارگیری دسته نگهدارنده و خشاب با ضخامت زیاد بر ظاهر عجیب این سلاح افزوده بود.


TKB-059

4

این سلاح هم دقیقا بر پایه طرح نمونه بالا معرفی شد که البته از ظاهر هم مشخص است که استفاده و دست گرفتن آن کار راحتی نخواهد بود.


TKB-011

5

سلاحی اتوماتیک با ظاهری عجیب! این بولپاپ اگر بدقت توجه کنید ایده اصلی تولد و توسعه سلاح محبوب اروپایی ها با نام FN F2000 شد.


TKB-022PM و TKB-022P از دیگر طراحی های جرمان. اِ . کرابوف است.

6

7

8

9

10

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • جالب بود.
    ممنون.

    آگوست 29, 2016
  • در کل ایشون اولین کسی بود که مدل بولپایپ را خلق نمود و به دنیا معرفی کرد

    سپتامبر 14, 2016