گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیاز برترین بالگردهای نظامی

از برترین بالگردهای نظامی

از برترین بالگردهای نظامی

مجله تصویری سلاح بالگردها بهترین و کاربردی‌ترین وسیله برای رسیدن به میادین نبرد محسوب می‌شوند و البته،‌ بهترین ابزار تدارکاتی برای رساندن نیروها و تجهیزات به خط مقدم هستند. بسیاری از عملیات‌های جنگی و نجات به کمک بالگردها انجام می شود. استفاده از بالگرد در میدان نبرد نخستین بار در جنگ جهانی دوم صورت گرفت و از آن زمان به بعد این پرنده آهنین به یک ابزار کابردی در این زمینه تبدیل شد. در اینجا لیست 10 بالگرد نظامی برتر جهان آورده شده است.

10- بالگرد Z-10

1

این بالگرد تهاجمی در سال‌هایی 2008 و 2009 میلادی توسط ارتش چین معرفی شد و از آن زمان به بعد مرکز مربوطه به طور کاربردی این بالگرد را در عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. این بالگرد از استانداردها و قابلیت‌های پیشرفته زیادی پشتیبانی می‌کند و توان حمله بالا دارد.

9- بالگرد MI 24-Hind

2

این یک بالگرد بزرگ نظامی مجهز به سلاح‌های مختلف است که می‌تواند در خانواده بالگردهای تهاجمی طبقه‌بندی شود. این بالگرد قابلیت جابجایی نیروهای نظامی را هم دارد و یک اتفاق ویژه برای حمل 8 سرنشین در آن تعبیه شده است.

8- بالگرد AH-2 Rooivailk

3

این بالگرد تهاجمی در کارخانه Denel در آفریقای جنوبی ساخته شده است. هم‌اکنون ارتش آفریقای جنوبی این بالگرد را مورد استفاده قرار می‌دهد و البته تنها 12 دستگاه از آن ساخته شده است. این بالگردها بسیار قدرتمند هستند و برای آنها قابلیت مانور بالا در نظر گرفته شده است.

7- بالگرد Super Cobra AH-1W

AH-1W performs during an airshow in San Diego - Miramar MCAS (NAS) / Mitscher Field (NKX / KNKX)

این بالگرد جنگی در ارتش آمریکا طراحی و ساخته شده است. بالگرد Super Cobra AH-1W مجهز به دو موتور مجزا یک گزینه مناسب برای ارتش آمریکا محسوب می‌شود و این خانواده از بالگردهای آمریکایی در بسیاری از میدان‌های نبرد حضور داشته‌اند.

6- بالگرد A-129‌(ایتالیا) / بالگرد T-129(ترکیه)

5

 

بالگرد A-129 که از آن با نام Agusta A129 هم یاد می‌شود، یکی از بهترین بالگردهای تهاجمی جهان است که در کارخانه Agusta ایتالیا طراحی و تولید شده است. این پرنده آهنین نخستین بالگردی محسوب می‌شود که در اروپای غربی طراحی و تولید شد. یکی دیگر از مدل‌های آن Agusta Westland T-129 ATAK نام دارد که صنایع هوانوردی ترکیه طراحی آن را برعهده گرفت.

5- بالگرد AH-1Z Viper

6

این بالگرد به واسطه انعطاف بالا، قابلیت‌های فراوان و امکان شرکت در انواع مختلف حملات تهاجمی شهرت زیادی دارد. این شرکت بالگرد را شرکت Marine Corps وابسته به ارتش آمریکا تولید کرد و برای آن دو موتر مجزا در نظر گرفته شده است.

4- بالگرد Eurocopter Tiger

7

از این بالگرد به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های تهاجمی و نظامی یاد می‌شود که در کارخانه Eurocopter در کشور آلمان تولید شده است. البته باید گفت کشورهای فرانسه و اسپانیا نیز همین بالگرد را با نام Tiger مورد استفاده قرار می‌دهند. این یک بالگرد تهاجمی پرقدرت در جهان است که به دو موتور توربوشَفت MTU Turbomeca مجهز شده است.

3- بالگرد MI-28H Havoc

8

این بالگرد تهاجمی با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار است، در شب و روز کاربرد فراوان دارد و سیستم ضد-زره برای آن در نظر گرفته شده است. وظیفه طراحی و تولید این بالگرد را روسیه برعهده داشت و همچنین از آن به عنوان یکی از بهترین بالگردهای نظامی جهانی یاد می‌شود که برای آن ظرفیت دو سرنشین در نظر گرفته شده است.

2- بالگرد Kamov KA-50/KA-52

9

از این بالگرد روسی با نام «کوسه سیاه» هم یاد می‌شود و در حالی که تنها ظرفیت یک سرنشین را دارد، به عنوان یکی از بهترین بالگردهای تهاجمی جهان معرفی شده است. برای این بالگرد سیستم محور چرخان ویژه استفاده شده است. این بالگرد نخستین بار در دهه 1980 میلادی طراحی شد.

1-بالگرد AH-64D Apache Long Bow

10

این محصول را می‌توان بهترین و کامل‌ترین بالگرد تهاجمی و نظامی جهان دانست. این بالگرد قوی‌ترین سیستم سلاحی ضد-زرهی را در خود جا داده است. این بالگرد می‌تواند در ماموریت‌های مبارزه‌ای در روز و شب شرکت کند و شرایط آب‌وهوایی مختلف مشکلی را برای آن ایجاد نمی‌کند.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • میل 24 رو عشقه! هنوز که هنوزه داره به آسمون و زمین حکومت می کنه!

    نوامبر 5, 2016
  • چرا هلی کوپترهای روسی اینقدر موارد قلمبه و توپ مانند و گرد روشون نصب هست .

    نوامبر 23, 2016
  • به نظرم وایپر جایگاه بهتری باید می داشت.

    ژانویه 11, 2017