گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیبرترین بالگردهای متخصص حمل و نقل نظامی

برترین بالگردهای متخصص حمل و نقل نظامی

برترین بالگردهای متخصص حمل و نقل نظامی

مجله تصویری سلاح این روزها انواع مختلف بالگرد در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پرکاربردترین آنها بالگردهای مخصوص حمل‌ونقل است. با این وجود آیا تاکنون فکر کرده‌اید از بین انواع مختلف این پرنده آهنین، کدام یک را می‌توان بهترین بالگرد برای حمل ادوات و سرنشینان نظامی دانست؟ در اینجا لیست 10 بالگرد برتر جهان مخصوص حمل‌ونقل آورده شده است که البته آنها بر اساس اندازه و ظرفیت خود امتیاز گرفته‌اند.

  • بالگرد Mil Mi-26 – ساخت کشور روسیه

1

این بزرگترین بالگردی محسوب می‌شود که در جهان ساخته شده است. در کشورهای غربی از این چرخبال با نام Halo یاد می‌شود و هم‌اکنون در 20 کشور از جمله روسیه و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. آخرین مدل این بالگرد گنجایش جابجایی 25 هزار کیلوگرم را دارد.

  • بالگرد CH-53E Super Stallion – ساخت کشور آمریکا

2

این بالگرد سنگین‌وزن مخصوص حمل و نقل در شرکت Sikorsky طراحی و تولید شد و از سال 1981 به بعد در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان به بعد Super Stallion به عنوان بزرگترین بالگرد جهان خارج از مرزهای روسیه معرفی شد.

  • بالگرد CH-47F Chinook – ساخت کشور آمریکا

3

این بالگرد به صورت اختصاصی برای ارتش آمریکا طراحی شد و نخستین پرواز موفق آن در سال 1961 میلادی انجام شد. تاکنون 1160 دستگاه از این بالگرد کاربردی ساخته شده است و در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و ژاپن از آن استفاده می‌شود. قرار شده است از این بالگرد به مدت یک قرن استفاده شود و در سال 2060 میلادی مراسم بازنشستگی آن برگزار شود. این بالگرد می‌تواند 11300 کیلوگرم بار یا 55 مسافر را جابجا کند.

  • بالگرد V-22 Osprey – ساخت کشور آمریکا

4

این پرنده آهنین در اصل یک بالگرد نیست و از آن به عنوان نخستین بالگرد جهان یاد می‌کنند که ترکیبی از بالگرد و هواپیما محسوب می‌شود. این پرنده آهنین که ظاهری شبیه هواپیما دارد، عمود-پرواز است و در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بالگرد-هواپیما می‌تواند 24 مسافر را جابجا کند.

  • بالگرد Mi-38 – ساخت کشور روسیه

5

این بالگرد برای حمل نیروهای نظامی و مردم عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین Mi-8 و Mi-17 شده است. تولید این بالگرد از سال 2015 آغاز شد و در مجموع حمل 32 سرنشین برای آن در نظر گرفته شده است.

  • بالگرد EC 725‌ – ساخت کشور فرانسه

EC 725 RESCO

شرکت Eurocopter که هم‌اکنون از زیرمجموعه‌های ایرباس محسوب می‌شود وظیفه طراحی و تولید این بالگرد را برعهده داشت. این بالگرد دوربرد یک ابزار تاکتیکی برای حمل و نقل محسوب می‌شود و از سال 2005 به بعد در نیروی هوایی فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است. این بالگرد گنجایش 28 سرنشین را دارد یا معادل آن می‌توان 5670 کیلوگرم بار را با آن حمل کرد.

  • بالگرد Z-18 – ساخت کشور چین

7

 

این بالگرد چینی در ارتش کشور مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرد و گروه صنایع هوانوردی Changhe آن را تولید کرده است. این بالگرد نظامی در زمینه حمل و نقل کاربرد دارد و برای آن ظرفیت 27 سرنشین یا 4000 کیلوگرم بار در نظر گرفته شده است.

  • بالگرد AW101 – ساخت ایتالیا/بریتانیا

8

این بالگرد با نام کامل AugustaWestland AW101 شناخته می‌شود و از آن به عنوان بالگرد مدرن چندمنظوره دریایی یاد می‌کنند. ساخت این محصول یک پروژه مشترک بین ایتالیا و بریتانیا بوده است و به جز دو کشور مذکور در کشورهای الجزیره، کانادا، دانمارک، نیجریه، پرتغال، عربستان سعودی، و ترکمنستان از آن استفاده می‌شود و دو کشور آمریکا و ژاپن هم مجوز استفاده از آن را صادر کرده‌اند. این بالگرد می‌تواند 26 سرنشین یا 5000 کیلوگرم بار را جابجا کند.

  • بالگرد Mi-8 – ساخت کشور روسیه

9

این بالگرد از سال 1961 تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است و در این نیم قرن 7300 دستگاه از آن ساخته شده است. این بالگرد ظرفیت 24 مسافر یا 4000 کیلوگرم بار را دارد.

  • بالگرد NH90 – ساخت کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند

10

در سال 1985 میلادی پنج کشور اروپایی با یکدیگر کنسرسیومی را تشکیل دادند تا این بالگرد را تولید کنند. در لیست این کشورها بریتانیا هم موجود بود که سال 1987 میلادی از این پروژه کناره‌گیری کرد و سرانجام فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند این محصول را تولید کردند. این بالگرد می‌تواند 20 مسافر یا 5000 کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد