گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااز قدرتمندترین تسلیحات جهان

از قدرتمندترین تسلیحات جهان

از قدرتمندترین تسلیحات جهان

مجله تصویری سلاح به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود تا یک سلاح را قدرتمند بنامیم؟ کلمه «قدرتمند» در این زمینه اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ارتش‌های جهان در طول تاریخ سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام دادند تا بتوانند به چنین سلاح‌هایی دسترسی داشته باشند. این طور که از گذشته‌های دور تعریف شده است، هر چه یک سلاح قدرت تخریب و جنگ‌آوری بیشتری داشته باشد آن را قدرتمندتر می‌نامند و در اینجا لیست قوی‌ترین سلاح‌های جهان در طول تاریخ آورده شده است.

اسلحه Chimera Viruses

1

این سلاح می‌تواند به صورت انتخابی و به‌ آرامی جمعیت یک منطقه را به بیماری کشنده مبتلا کند و با بروز نوعی عفونت غیرمرسوم، یک مرگ و میر وحشیانه را بین گروهی از انسان‌ها رواج دهد. به همین خاطر از این ابزار به عنوان کشنده‌ترین سلاح جهان یاد می‌شود.

اسلحه Dead Bodies

2

این سلاح به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند اختلالات ذهنی ویرانگر را بین مردم به وجود آورد و این نوع بیماری را بین زندانیانی که قرار است به شهرهای خود برگردند ایجاد کند تا به آهستگی یک تلفات گسترده برای نیروهای دشمن ایجاد شود.

موشک بالستیک R-36 ICBM

3

این سلاح عظیم الجثه به واسطه حجم گسترده‌ای از مواد منفجره که در خود جا داده است، از نظر میزان تخریب تفاوت چندانی با یک سلاح هسته‌ای ندارد.

موشک The Trident II D5 SLBM

4

این موشک از سوی زیردریایی‌ها شلیک می شود و در مجموع هشت کلاهک بزرگ را در خود جا داده است. این موشک می‌تواند از راه دور کنترل شود.

پهپاد Predator و Predator B

5

از این هواپیمای بدون سرنشین با نام Reaper هم یاد می‌شود و نیروی هوایی ارتش آمریکا و ارتش ایتالیا از آن برای افزایش توان خود در حمله به دشمن و عملیات‌های شناسایی استفاده می‌کند.

هواپیمای لیزری Airborne Laser/Boeing YAL-1

6

از این هواپیما در اصل به عنوان یک سلاح استفاده می‌شود که به لیزر یدی مبتنی بر اکسیژن شیمیایی در کلاس مگاوات (COIL) مجهز شده است. این هواپیما نخستین بار به عنوان یک سیستم دفاعی طراحی شد تا موشک‌های بالستیک را از بین ببرد و البته پروژه تولید آن سال 2010 میلادی متوقف شد.

ناو هواپیمابر Nimitz Class

090729-N-3038W-459

در این ناو دو رآکتور هسته‌ای کار گذاشته شده است و به همین خاطر این کشتی غولپیکر برای 23 سال نیاز به هیچ گونه سوخت‌گیری ندارد. این ناو می‌تواند 130 دستگاه هواپیمای جنگنده F/A-18 را با خود حمل کند.

بمب Tsar Bomba

8

این بمب همان سلاح نظامی است که پس از برخورد با زمین دود به شکل قارچ را در آسمان ایجاد می‌کرد. این بمب عظیم 27 تن وزن دارد و آتش‌ ناشی از انفجار آن تا شعاع 3.5 کیلومتری گسترش میابد.

موشک فضایی FOAB

9

از آن به عنوان «پدر همه بمب‌ها» یاد می‌شود و نیروهای هوایی روسیه آن را ساخته است. «الکساندر روکشین» از فرماندهان نظامی ارشد روسیه در مورد این بمب گفته بود: «هنگام برخورد آن با نقطه مورد نظر همه موجودات زنده از بین می‌روند».

موشک MOAB/GBU-43/B

10

از آن به عنوان «مادر بمب‌ها» یا GBU-43/B Massice Ordinance یاد می‌شود و کارشناسان آن را قوی‌ترین موشک غیرهسته‌ای ساخته شده در تاریخ می‌دانند. نخستین بار در تاریخ 11 مارس 2003 این موشک آزمایش شد و انفجار ناشی از آن می‌توانست 9 بلوک شهری با شعاع 137.61 متر را از بین ببرد. پس از این مدل بزرگتر آن با وزن 13 تن هم ساخته شد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • جان هرکسی دوست داری اطلاعات اشتباه رو اصلاح کن بمب سنگر شکن رو میگی مادر بمب ها بعد تزار رو میگی موشک . موشک شیطان رو میگه مواد منفجره

    دسامبر 8, 2016