گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاسلاح به سبک هندی!

سلاح به سبک هندی!

سلاح به سبک هندی!

مجله تصویری سلاح- هند همواره یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای گردشگری بوده است. تاریخ متفاوت و مناظر دیدنی از این کشور مقصدی خاص برای ماجراجویی ساخته است. امروز هم قرار است به هند برویم اما برای یک داستان متفاوت و آن آشنایی با تسلیحاتی است که معمولا با نام هندی ها در جهان شناخته می شود با گانز مانیتور همراه باشید.

سلاح Katar

1

مفهوم «خنجر پانچ» فقط محدود به هند نمی‌شود و در دیگر کشورها هم رواج دارد. این سلاح در اصل یک چاقوی بسیار بُرنده است که دسته و تیغه آن به یکدیگر عمود می‌شوند. مهم‌ترین شاخصه خنجر Katar دسته آن است که به شکل حرف انگلیسی H طراحی شده است. این نوع طراحی یک دستگیره محکم را برای فردی که قرار است از خنجر استفاده کند، ارایه می دهد و استفاده از تیغه تیز آسان‌تر می‌شود. نخستین مدل از این سلاح مربوط به «امپراتوری ویجایاناگارا» می‌شود که بین سال‌های 1336 تا 1646 میلادی در هند حضور داشتند. البته برخی شواهد به دست آمده است که نشان می‌دهد Katar پیش از این هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شمشیر Pata

2

شمشیر Pata که البته از آن با نام Dandpatta هم یاد می‌شود، یک تیغه بسیار باکیفیت فولادی را در خود جا داده که از دسته فولادی و محکم آن بیرون زده است. دسته این شمشیر بسیار هوشمندانه طراحی شده است تا دست فرد به صورت کامل داخله دسته آن قرار بگیرد و تحت هر شرایطی از دستان شخصی که آن را مورد استفاده قرار می‌دهد محافظت کند. این شمشیر یک سلاح باستانی نیست که البته ظاهر و نحوه ساخت آن هم این مسئله را نمایان می‌کند. شمشیر مذکور در زمان امپراتوری مغول ساخته شد که تا اواسط قرن 1800 میلادی حاکمیت بخش‌های وسیعی از هند را در اختیار داشت. شمشیر Pata معمولا برای موارد تخصصی مورد استفاده قرار می‌گرفت و معمولا سردار لشکر آن را در اختیار داشت.

شمشیر شلاقی Urumi

3

شاید بتوان گفت عجیب‌ترین سلاحی که توسط بشر ساخته شده، همین شمشیر است. سلاح Urumi در اصل یک شلاق چندشاخه است که برای نمایش و انجام عملیات‌های خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شمشیر یک دسته فلزی را شامل می‌شد که چند تیغه قابل انعطاف و نازک به آن متصل شده بود و تیغه‌ها از جنس فولاد باکیفیت بودند. این تیغه‌ها مانند شلاق عمل می‌کردند و معمولا فرد به صورت همزمان دو عدد از آنها را در دست می‌گرفت و با آن حرکات نمایشی انجام می‌داد.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد