گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتسلیحات دریاییکورونادو؛ سلطان امواج ساحلی

کورونادو؛ سلطان امواج ساحلی

کورونادو؛ سلطان امواج ساحلی

مجله تصویری سلاح- این کشتی که در سال 2014 به راه افتاد، دومین کشتی از کلاس ایندیپندنس است که در سال 2010 معرفی شده بودند.

کشتی های جنگی ساحلی توسط نیروی دریایی ایالات متحده برای فعالیت در اطراف ساحل (که شامل خط ساحلی، ساحل، نزدیک ساحل و دور از ساحل می شود) ساخته شده اند. دو کلاس اصلی از کشتی ها برای این کار طراحی شده اند: کلاس فریدام و کلاس ایندیپندنس.

 

 یک کشتی از کلاس فریدام

کلاس ایندیپندنس، برخلاف همتای خود کلاس فریدام که بدنه کشتی های آن طراحی کمپانی لاکهید مارتین بوده و یک تکه است، طراحی خود را (که توسط کمپانی آستال صورت گرفته است) از شناور های تریماران الگو گرفته است. تریمان ها نسبت به انواع دیگر قایق ها شناوری بسیار بیشتری دارند و می توانند تنها با نیروی امواج و باد، به سرعت های بالایی دست یابند.

 

 یک شناور تریماران

USS Coronado نیز از این خاصیت بهره گرفته است؛ ساختار بدنه ی آن شبیه به تریمان ها سه بخش شده و کف کشتی نیز تماس کمتری با آب دارد. این ساختار به کشتی اجازه می دهد برای مانور های حساس سرعت بالاتری در آب داشته باشد و تعادل کشتی در این سرعت ها بسیار بالاتر باشد؛ این امر اجازه می دهد که کشتی چابکی بالایی داشته و برای ماموریت هایی که برای کشتی های جنگی ساحلی در نظر گرفته می شود (از مین روبی و فعالیت ضدزیردریایی گرفته تا مانور های سرعتی در جنگ بر سطح دریا) کاملا مناسب باشد.

 

USS Coronado

مشخصات کورونادو بسیار خاص است. نوک تیز کشتی کمی به پایین خمیده شده و یک برجک اسلحه تنها چیزی است که روی دماغه ی کشتی بیرون زده است. پشت این قسمت ساختاری قرار دارد که پل های کشتی را یک پارچه میکند و محل قرارگیری دکل کوچک آن نیز هست؛ در پشت کشتی محل فرود آمدن هلیکوپتر اغلب فضا را پر کرده است. زاویه خاص کناره های بدنه کشتی رو به پایین است که ظاهری پیشرفته و قدرت استتار به آن می دهد.

این کشتی، با داشتن بار کم 2300 تن و با بار کامل 3100 تن وزن دارد. طول آن 127.4 متر و قطر کشتی در عریض ترین بخش که کاملا زیر آب قرار می گیرد برابر با 31.6 متر است و نزدیک 1.5 متر در آب فرو می رود. انرژی آن از دو موتور توربین گازی LM2500 کمپانی جنرال الکتریک و چهار ژنراتور دیزلی تامین می شود که 2 پروانه را می چرخانند. 4 جت آبی و یک رانش گر قابل جمع شدن که اجازه به سرانجام رساندن مانور های سخت را به کشتی می دهد نیز در آن وجود دارد. این کشتی جنگی می تواند با سرعت هایی بیش از 40 گره دریایی در شعاع عملیاتی 8000 کیلومتر فعالیت کند.

سیستم های نصب شده روی کشتی، شامل رادارهای پیشرفته سه بعدی ، رادار مسیریابی و 4 سیستم ضد موشکی Mark 36 SRBOC  است.

تجهیزات نظامی آن، از یک مسلسل Mk 110 عادی عرشه که روی برجک دماغه کشتی نصب شده است شروع می شود. 4 تیربار سنگین HMG 12.7 میلی متری نیز برای نبرد های نزدیک حمل می شوند. سیستم موشکی آن شامل یک پرتابگر موشک SeaRAM با 11 موشک است که موشک ها را در فاصله ای کوتاه شلیک می کند. یک سلاح هماهنگ دو لوله با کالیبر 30 میلی متر نیز وجود دارد. قایق های بادی سخت تنه به طول 7 متر نیز برای امنیت در کشتی در نظر گرفته شده اند.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد