گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی ها10 سلاح برگزیده نینجا!

10 سلاح برگزیده نینجا!

10 سلاح برگزیده نینجا!

 مجله تصویری سلاح نینجا که در زبان ژاپنی “شینوبی” گفته می شود، نیرو هایی پنهانی هستند که اغلب به هنر های رزمی و روش مبارزه نینجوتسو تسلط دارند. این نیرو ها یا مزدوران مخفی از دوران ژاپن فئودال منشا می گیرند. از طرفی نینجا ها برای جنگیدن با دشمنان خود از سلاح های کاملا متفاوتی استفاده می کردند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به شورایکن یا ستاره نینجا اشاره کرد. نیرو های مذکور با پرتاب این جنگ افزار به سوی هدف، از پیشروی بیشتر وی جلوگیری به عمل می آوردند. جالب است بدانید که حتی پوشش نینجا ها نیز با تمام نیرو های مخفی دیگر در طول تاریخ، تفاوت های آشکاری دارد. گفته می شود لباس های تیره و استفاده از نقاب به منظور پوشاندن چهره با هدف ایجاد رعب و وحشت در دشمن صورت می گرفته است. اما در ادامه نگاهی به چند مورد از جالب ترین سلاح های نینجا خواهیم داشت.

KUNAI

در دوران فئودالی ژاپن، کشاورزان از هر چیزی که در اطرافشان بود سلاح های قابل پرتاب می ساختند! به همین دلیل ژاپنی ها به طور گسترده معتقد هستند که در خلق “کونای” از بیلچه باغبانی استفاده شده است. امروزه این سلاح تبدیل به مهم ترین جنگ افزار پرتابی نینجا ها شده و هیچ کدامیک از آن ها را بدون در اختیار داشتم حداقل یک عدد کونای پیدا نخواهید کرد. ایجاد حداکثر تعادل و همچنین در نظر گرفتن وزن مناسب برای دست یابی به حداکثر کارایی، در طراحی کونای به خوبی دیده می شود. استفاده از آن بسیار راحت و در عین حال کاملا دقیق و بدون خطا خواهد بود.

SHURIKEN

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، شوریکن ها اصلی ترین جنگ افزار مورد استفاده توسط نینجا ها هستند. درست مانند مورد قبل، این سلاح هم از دقت و قدرت مناسبی برخوردار است. شوریکن ها در انواع و اقسام مختلف با اندازه های متفاوت ساخته شده اند و به خاطر شکل ستاره مانند خود، عموما تحت عنوان “ستاره نینجا” شناخته می شود. هر کدام از لبه های سلاح بسیار تیز و برنده بوده تا نهایت قدرت آسیب رسانی را داشته باشند.

FUKEDAKE & FUKI-YA

این مورد را می توان ابتدایی ترین و در کمال تعجب خوش ساخت ترین سلاح باستانی نینجا ها به شمار آورد. به کمک آن می توان هدف مورد نظر را تا فاصله 20 متری مورد اصابت پیکان قرار داد. نقاط تیز پیکان به راحتی می توانند به داخل گوشت و استخوان دشمن نفوذ کنند و وی را از پا در آورند. علاوه بر این، استفاده از سم به منظور زهر آلود کردن پیکان و افزایش اثربخشی آن بسیار مرسوم بوده است.

KAKUTE

نینجا ها استاد حملات مخفیانه هستند! این جنگ افزار دقیقا با همین هدف ساخته شده است. سلاح متشکل از یک حلقه بزرگ است که روی آن با چندین زائده تیغ مانند پوشیده شده است. نینجا می تواند به راحتی آن را در دستان خود پنهان کند بدون این که دشمن کوچک ترین بویی ببرد. بعضی از انواع این سلاح ها تیغ های کوتاه تری دارند.

KUSARI FUNDO

Kasuri به معنای “زنجیر” و fundo به معنای “وزن” است. اگر به تصویر نیز نگاه کنید معنای اجزای سلاح را به خوبی مشاهده خواهید کرد. این جنگ افزار از یک زنجیره تشکیل شده که در دو انتهای آن وزنه ای قرار دارد در نتیجه جایگزینی مناسب برای شمشیر به حساب می آید. از طرفی پنهان کردن سلاح بسیار آسان بوده و بدین ترتیب اثربخشی آن بالا خواهد رفت.

METSUBISHI

سلاح بعدی متسوبیشی نام دارد، آن را با میتسوبیشی اشتباه نکنید! متسوبیشی محفظه ای کوچک است که با خاکستر، شن، خاک و موارد مشابه پر می شود. گفته می شود که معنای این کلمه تا حدود زیادی با عبارت “له کردن چشم” همخوانی دارد چرا که مکانیسم اثر آن دقیقا همین خواهد بود. از آن جایی که بینایی به طور موقت از بین می رود، نینجا فرصت حمله با استفاده از سایر سلاح های خود و یا حتی فرار کردن را به دست می آورد.

JUTTE

این جنگ افزار نیز در ژاپن فئودال به عنوان جایگزینی برای شمشیر محسوب می شد و حمل آن در برخی ساختمان های ساخ و کاخ ها ممنوع بود. این سلاح “ده دست” نیز خوانده می شود زیرا عقیده بر این بوده که به اندازه ی ده دست قدرت دارد. اندازه آن عمدتا 12 الی 18 اینچ است.

NEKO TE

مورد بعدی لیست یکی از عجیب ترین جنگ افزار های نینجا ها بوده که به “پنجه گربه” نیز معروف است. از آن برای گرفتن اعضا حساس مانند چشم ها، شریان های حیانی و گلو و آسیب رساندن به آن ها استفاده می شده است. از این رو مزیتی بزرگ در مبارزه نینجا با نیرو های دشمن خواهد بود.

KAMA

مانند کونای، کاما نیز یکی دیگر از جنگ افزار های تولید شده توسط کشاورزان است. قبل از آن که کاما ساخته شود، از آن به منظور برداشت غلات مانند برنج استفاده می شد. محبوبیت این جنگ افزار به اندازه ای بالا رفت که حتی امروزه نیز کاربرد دارد. از کاما در هنر های رزمی چین، کاراته و سیلات هم کمک گرفته می شود.

KATANA

اکنون به موثر ترین مورد این لیست خواهیم رسید. کاتانا یا کتانا شمشیری ژاپنی است که جز جنگ افزار های بزرگ محسوب شده و از قرن سیزدهم میلادی توسط سامورایی ها مورد استفاده بوده است. البته بین تاریخ نگاران و متخصصین فنون نینجا ها پیرامون به کار گیری این سلاح همواره بحث بوده است. گفته می شود که شمشیر های نینجا ها هیچ کدام حالت خمیده نداشته اند و همگی صاف بوده اند. با این حال هر دو گروه عقیده دارند که نینجا بدون شمشیری قوی مانند کاتانا، قدرتی نخواهد داشت. شمشیر عموما 24 اینچ طول داشته و امروزه نیز در ورزش های رزمی مختلفی حضور دارد. مهم ترین ویژگی کاتانا که آن را تبدیل به جنگ افزاری شگفت انگیز کرده است، طراحی زیبا و استحکام بالای آن خواهد بود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد