گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هانگاهی به بزرگ ترین پیمانکاران صنایع دفاعی در آمریکا!

نگاهی به بزرگ ترین پیمانکاران صنایع دفاعی در آمریکا!

نگاهی به بزرگ ترین پیمانکاران صنایع دفاعی در آمریکا!

مجله تصویری سلاح-  نمی توان منکر مزایای بیشماری بود که شرکت های صنایع دفاعی مختلف در راستای پیشرفت و توسعه صنعت نظامی هر کشور به همراه داشته اند. البته این تنها یک بعد مسئله است و توجه به بعد مخرب آن نیز اهمیت بسیاری خواهد داشت. لازم به ذکر است که تحقیق و توسعه نظامی هم اکنون راه خود را به مسیر های دیگری نظیر دستاورد های ارزشمند پزشکی و یا سایر اختراعاتی که وضعیت جهان را دگرگون ساخته نیز گسترش بخشیده است.

برای امروز نگاهی خواهیم داشت به بزرگ ترین پیمانکاران صنایع دفاعی در آمریکا. اطلاعاتی که در ادامه عنوان می شوند، آخرین آمار های ارائه شده توسط اداره خدمات عمومی آمریکا بوده و در دسترس عموم قرار داده شده اند.

کمپانی لاکهید مارتین

ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 29.4 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 66،353

– کارمندان: 126،000

لاکهید مارتین یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجهیزات نظامی، هوافضا و همچنین امنیت اطلاعات فعالیت می کند. این کمپانی هم اکنون یکی از بزرگ ترین پیمانکاران صنایع دفاعی در دنیا به شمار می رود. برنامه فعلی لاکهید مارتین پروژه ای 528 میلیون دلاری تحت عنوان سامانه ضد موشکی تاد است که به منظور دفاع در برابر حملات موشک های بالستیک با برد کوتاه تا متوسط طراحی شده است. موشک سامانه تاد هیچ گونه کلاهکی حمل نمی کند، بلکه از طریق انرژی جنبشی خود موشک دشمن را نابود می سازد. از جمله دیگر پروژه های موفق این کمپانی معروف، می توان به هواپیمای جنگنده چند منظوره نسل پنجمی اف- 35 لایتنینگ 2 اشاره کرد.

کمپانی بوئینگ

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 14.6 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 12،645

– کارمندان: 148،750

بوئینگ یکی از موفق ترین کمپانی های چند ملیتی است که در شهر سیاتل، واشینگتن بنیان گذاری شد. این کمپانی در زمینه صنایع دفاعی و هوافضای آمریکا فعالیت داشته و تاکنون پروژه های نظامی بزرگی را به سرانجام رسانده است. پروژه اخیر بوئینگ نیز با هزینه 897.5 میلیون دلار، مربوط به هواپیمای ئی ای-18 جی گرولر و کیت های حمله هوایی الکترونیکی مرتبط با آن می شود.

کمپانی ریتیون

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 12.3 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 10،000

– کارمندان: 61،000

ریتیون از جمله بزرگ ترین پیمانکاران تجهیزات نظامی در آمریکا بوده و همچنین مهم ترین تولید کننده موشک های هدایت شونده در دنیا به حساب می آید. همکاری تنگاتنگ این شرکت با کمپانی های مطرح دیگری نظیر لاکهید مارتین منجر به تولید محصولات مشترکی همچون موشک ضد زره جاولین و یا موشک کروز تاماهاک شده است. در میان اصلی ترین پروژه های ریتیون می توان به موشک هدایت شونده دقیق 464 Excalibur با هزینه 31.8 میلیون دلار اشاره کرد. گفته می شود که این موشک با برخورداری از قابلیت های جی پی اس، دقیق ترین و بلند برد ترین موشک جهان خواهد بود.

کمپانی جنرال داینامیکس

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 11.8 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 20،822

– کارمندان: 99،500

جنرال داینامیکس یکی دیگر از پیمانکاران بزرگ دفاعی آمریکا است که در عرصه ساخت ادوات نظامی و تجهیزات هوافضا حضوری پر رنگ دارد. پروژه اخیر این کمپانی ساخت ناوشکن DDG 51 Class برای نیروی دریایی آمریکا با هزینه 644.3 میلیون دلار است. این کشتی تمام فولادی مجهز به سیستم جنگی AEGIS و انواع موشک های پیشرفته نظامی خواهد بود.

کمپانی نورثروپ گرومن

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 9.5 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 10،397

– کارمندان: 65،000

نورثروپ گرومن شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکا است که علاوه بر تجهیزات نظامی معمول، در زمینه تولید انواع کشتی، شناور، ناو هواپیمابر، سیستم های موشکی، ماهواره ای و همچنین ارائه خدمات مشاره فناوری اطلاعات نیز فعالیت می کند. پروژه اخیر این کمپانی مربوط به بمب افکن های جدید با برد بالا (LRS-B) است که به عنوان جایگزینی با ناوگان قدیمی بمب افکن های نیروی هوایی آمریکا طراحی شده اند. هزینه تقریبی پروژه مذکور، 55 میلیارد دلار برآورد شده است.

کمپانی یونایتد تکنولوژی

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 6.6 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 24،626

– کارمندان: 197،200

کمپانی یونایتد تکنولوژی یک شرکت چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در ایالت کنتیکت آمریکا قرار دارد. این کمپانی نیز یکی دیگر از پیمانکاران دفاعی بزرگ در آمریکا و همچنین در جهان به شمار می رود و پروژه های منحصر به فردی نظیر هلیکوپتر یو اچ- 60 بلک هاوک به ثبت رسانده است. قرارداد اخیر یونایتد تکنولوژی به ارزش 1.04 میلیارد دلار، تولید سری دیگری از موتور های جنگنده اف- 35 است.

کمپانی ال- 3 کامیونیکیشنز

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 5 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 7،622

– کارمندان: 38،000

ال- 3 کامیونیکیشنز از جمله پیمانکاران دفاعی آمریکایی است که در حیطه تولید سیستم های راداری علاوه بر تجهیزات نظامی دست دارد. دفتر مرکزی کمپانی در نیویورک واقع شده و یکی از پیمانکاران اصلی طرف قرارداد با ناسا به شمار می رود. از سال 2001 تاکنون، پنتاگون 24 میلیون دلار به شرکت EOTech برای خریداری دستگاه های هولوگرافی نشانه گیری آن پرداخت کرده است. لازم به ذکر است که EOTech یکی از شرکت های تابعه ال- 3 کامیونیکیشنز محسوب می شود.

کمپانی بی ای ئی سیستمز

– ارزش قرارداد کمپانی با وزارت دفاع آمریکا: 4.2 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 10،133

– کارمندان: 83،400

بی ای ئی سیستمز یکی از شرکت های هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی بوده و دفتر مرکزی آن در همپشایر انگلستان واقع شده است. اما از آن جایی که این کمپانی، بزرگ ترین شرکت دفاعی در اروپا به شمار می رود، نقش مهمی نیز در صنایع دفاعی آمریکا بر عهده دارد. از جمله پروژه های اخیر بی ای ئی سیستمز با هزینه 245.3 میلیون دلار، می توان به هویتزر M109A7 برای ارتش آمریکا اشاره کرد.

شرکت هیومنا

– ارزش قرارداد شرکت با وزارت دفاع آمریکا: 3.5 میلیارد دلار

– قرارداد های اعطا شده: 206

– کارمندان: 52،000

هیومنا در واقع یک شرکت مدیریت خدمات درمانی آمریکایی است که در زمینه بیمه های درمانی و مراقبت های پزشکی فعالیت دارد. لازم به ذکر است که این شرکت بیمه سلامت، به عنوان بخشی از برنامه TRICARE وزارت دفاع آمریکا، به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سربازان و همچنین جانبازان این کشور می پردازد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد