گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیبریتانیا برای اوکراین پهپاد انتحاری چاپ می کند!

بریتانیا برای اوکراین پهپاد انتحاری چاپ می کند!

بریتانیا برای اوکراین پهپاد انتحاری چاپ می کند!

مجله تصویری سلاح بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده اند، بریتانیا در حال توسعه و آزمایش تعدادی سامانه هواگرد بدون سرنشین برای پشتیبانی از اوکراین در برابر نیروهای نظامی روسیه است.

بین این پهپادها، به نظر می رسد یک پهپاد انتحاری بال مثلثی چاپ سه بعدی نیز وجود دارد که به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین تولید شده است.

به گفته گابریل مولینلی، روزنامه‌نگار مستقر در ایتالیا، بریتانیا طی مدتی که از حمله نظامی روسیه به اوکراین می گذرد، چندین بار هواگردهای بدون سرنشین را در اختیار اوکراین قرار داده است.

برخی اطلاعات درباره پروژه بریتانیا برای تولید پهپاد و ارسال آنها به اوکراین که پهپاد انتحاری بال مثلثی چاپ سه بعدی نیز بین آنها قرار دارد توسط کینتیک (QinetiQ)، یک شرکت فناوری دفاعی مستقر در بریتانیا، ارائه شده است.

برنامه کیندرد بریتانیا

پهپاد چاپ سه بعدی بال مثلثی بخشی از پروژه بزرگ‌تر دولت بریتانیا به نام “کیندرد” (KINDRED) است که به بررسی انواع تسلیحات و فناوری هایی که اوکراین ممکن است طی چهار ماه آینده به خدمت بگیرد، اختصاص دارد.

برنامه ساخت پهپاد باید در بازه زمانی کوتاهی مدیریت شده و تیم تحت رهبری شرکت کینتیک تنها سه هفته زمان در اختیار داشت تا انواع مختلفی از پهپادهای جدید را به مقامات ارشد وزارت دفاع بریتانیا ارائه کند.

بریتانیا مدتی است که تولید پهپاد با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است. به عنوان نمونه، هواگردی که در سال 2015 توسط دانشگاه ساوتهمپتون معرفی شد به نخستین پهپاد چاپ سه بعدی جهان که از یک کشتی به پرواز درآمد، تبدیل شد.

فناوری سه بعدی برای ساخت پهپاد

بنابر گزارش های منتشر شده، برنامه بریتانیایی ها جنبه های مختلف از جمله معرفی پهپادهایی برای نظارت را مد نظر قرار داده است.

پهپادها در تاسیسات تست MOD Boscombe Down متعلق به شرکت کینتیک در جنوب غربی انگلیس ساخته شده اند. اگرچه این برنامه محرمانه بوده است، اما کینتیک به تازگی برخی اطلاعات را درباره آن افشا کرده است.

با توجه به این که فناوری چاپ سه بعدی امکان ساخت سریع اشکال و اجزا پیچیده را فراهم می کند، ممکن است هرچه بیشتر از آن در ساخت سامانه های هواگرد بدون سرنشین استفاده شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد