گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیواردن ؛ شکارچی مین که باهوش است!

واردن ؛ شکارچی مین که باهوش است!

واردن ؛ شکارچی مین که باهوش است!

مجله تصویری سلاح جنگ می تواند ویرانی های عظیمی را در میدان نبرد به همراه داشته باشد، اما پیامدهای آن پس از پایان جنگ می تواند به همان اندازه از نظر آسیب ذهنی، روانی و جسمی ویرانگر باشد.

مین های زمینی از دیرباز یکی از بدترین کابوس های دوران پس از جنگ بوده اند. آنها می توانند زمین های حاصلخیز را به مکان هایی بسیار خطرناک تبدیل کرده یا به صورت غیر منتظره موجب آسیب دیدگی یا مرگ افراد شوند.

جستجو و پاکسازی این خطرات مرگبار مدفون می تواند حتی برای قوی ترین و زبده ترین واحد های نظامی دشوار و چالش برانگیز باشد. اینجاست که سامانه های تشخیص مین رباتیک می توانند این کار را آسان تر سازند. استفاده از این سامانه ها همه خطرات برای جان انسان ها را حذف کرده و همچنین پاکسازی ایمن منطقه خاصی از زمین از مین های زمینی مخرب که در گذشته توسط واحدهای رزمی کار گذاشته شده اند را تضمین می کند.

با مین یاب واردن آشنا شوید

مین یاب واردن به عنوان یک طرح مفهومی ارائه شده است که امکان شناسایی مین های زمینی به صورت ایمن و مشخص کردن منطقه قرارگیری آنها با رنگ قرمز را فراهم می کند. از این طریق می توان یک منطقه قرنطینه شده را شکل داد و از مواجهه افراد با تهدیدات بالقوه جلوگیری کرد.

واردن می تواند به طور مستقل در هر نوع زمینی به اکتشاف بپردازد. این مین یاب هوشمند همواره به فضای ابری متصل است تا داده های زمان واقعی مین های شناسایی شده را ارسال کند. از این طریق می توان آنها را در نقشه های آنلاین و منابع عمومی به روز کرد.

ربات مین یاب واردن ظاهری شبیه به یک مریخ نورد دارد. چرخ های این مین یاب بدنه را نسبت به سطح زمین در ارتفاع بالایی قرار می دهند تا امکان عبور از زمین های مختلف فراهم شود.

این ربات هوشمند به دوربین و حسگرهای پیشرفته مجهز است و همچنین دارای یک تیغه چمن زن نیز است تا علف های هرز و چمن نیز مانع انجام وظیفه آن نشوند. با استفاده از این تیغه منطقه مشخص شده مشکوک به وجود مین حتی در ساعات تاریک روز نیز قابل مشاهده خواهد بود.

در کنار فعالیت هوشمند به صورت مستقل، امکان هدایت و کنترل مین یاب واردن توسط یک سرباز نیز وجود دارد که ویژگی خوبی برای اکتشاف در زمان جنگ است.

اشتراک گذاری با :
تگ ها
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد