گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهفوتوگانزمیتسوبیشی زیرو

میتسوبیشی زیرو

میتسوبیشی زیرو

زیرو جنگنده سبک و دورپرواز ژاپن در جنگ جهانی دوم بود. این هواپیما ساخت شرکت میتسوبیشی بود و برای پرواز از روی ناو هواپیمابر طرح شده بود. زیرو در نبردهای اقیانوس آرام هواپیمای اصلی نیروی دریایی امپراتوری ژاپن به‌شمار می‌رفت.آمریکایی ها از نبرد با زیرو عاجز بودند تا اینکه یکی از آنها را غنیمت می گیرند و متوجه می شوند در غلت به چپ اندکی کند عمل می کند و ارتفاع پروازی آن هم محدود است. از این رو تاکتیکهای نبرد هوایی با زیرو را اصلاح کردند. پس از آن، زیرو دیگر نتوانست هراس سالهای اولیه ی جنگ را ایجاد کند اما با این وجود تا پایان جنگ به زیرو به دیده ی احترام نگریسته می شد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • سالها پیش در یک مجله خواندم که خلبانان آمریکایی به زیرو می گفتند: ارباب آسمانها (The lord of the skies) هر چند هر چقدر سرچ کردم نتوانستم مدرک دقیقی برای این جمله در اینترنت پیدا کنم اما به نظرم بعید نیست که این جنگنده ی تر و فرز همچین لقبی گرفته باشد.
    تا جایی که یادم می آید آمریکایی ها واقعاً از نبرد با زیرو عاجز بودند تا اینکه یکی از آنها را غنیمت می گیرند و متوجه می شوند در غلت به چپ اندکی کند عمل می کند و ارتفاع پروازیش هم محدود است. بعد از آن تاکتیکهای نبرد هوایی با زیرو را اصلاح می کنند. پس از این، زیرو دیگر نتوانست آن هراس سالهای اولیه ی جنگ را ایجاد کند اما با این وجود تا پایان جنگ به زیرو به دیده ی احترام نگریسته می شد.

    سپتامبر 28, 2016