گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاi9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور!

i9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور!

i9؛ شات گان پرنده مجهز به 6 روتور!

مجله تصویری سلاح- بریتانیا به تازگی اقدام به طراحی یک پهپاد کرده که به طور اختصاصی به میادین نبرد تعلق خواهد داشت. این محصول با استفاده از سنسورهای مختلف و همچنین فناوری دید ماشینی قادر به تشخیص دقیق اهداف خود خواهد بود. پس از قرار گیری در موقعیت مناسب، این پهپاد می تواند با تکیه بر شات گان های دوقلوی خود به سمت هدف تیر اندازی کرده و آن را نابود سازد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمز، هدف انگلستان از توسعه چنین پهپادی کمک به سربازان برای در هم شکستن سیستم پدافند شهری است. هواپیمای بدون سرنشین i9 علاوه بر محیط های آزاد، در فضاهای داخلی نیز قادر به حرکت، شناسایی اهداف و شلیک به آنها خواهد بود. درست مانند تمام پهپادهای مسلح، این سیستم نیز برای اجرای عملیات شلیک نیازمند صدور فرمان از جانب اپراتور انسانی است.

 

 پهپاد i9 می تواند خطرناک ترین قسمت عملیات را بدون نیاز به درگیری رو در رو و با موفقیت بالا به انجام برساند. با بهره برداری از این محصول، سربازان در اولین قدم درب ورودی را به روش های مختلف شکسته و در ادامه اجازه ورود به i9 را می دهند. لازم به ذکر است که تشخیص اهداف به عنوان دشمن نیز بر عهده اپراتور پهپاد قرار خواهد داشت.

پهپاد i9 یک هگزاکوپتر است، بدین معنی که در مجموع از شش جفت تیغه چرخان برای افزایش ارتفاع بهره برداری می کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط تایمز، طراحان سعی کرده اند که تا جای امکان اثر “مکش دیوار” را در تولید این محصول از میان بردارند. مکش دیوار پدیده ای است که هنگام نزدیک شدن بیش از حد یک پهپاد به دیوار یا سقف رخ می دهد. سطح صاف جریان هوا به سوی پهپاد را مختل کرده و باعث افت ارتفاع یا حتی سقوط آن خواهد شد.

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از جنبه های مهم پهپاد i9، تجهیز به قابلیت دید ماشینی است. در واقع علاوه بر امکان صدور فرمان رویت دشمن از طرف اپراتور، خود محصول نیز می تواند مانند یک خودروی خودران که حرکت را با توجه به موانع جاده ای ضبط شده در حافظه داخلی انجام می دهد، اجسام و افراد پیش رو را با کتابخانه بصری ذخیره سازی شده اش مقایسه کرده و دشمن را تشخیص دهد.

و اما نکته ای بسیار مهم. انسان ها تنها اهداف i9 نیستند. این پهپاد می تواند به عنوان یک پرنده خشمگین در آسمان پرواز کند و هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را به صورت خودکار سرنگون سازد. هنوز تصاویر دقیقی از این محصول در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد