گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسی10 سلاح مشهور تک تیراندازن

10 سلاح مشهور تک تیراندازن

10 سلاح مشهور تک تیراندازن

مجله تصویری سلاح تک تیراندازن همواره یکی از جالب ترین و در عین حال مرموزترین واحدهای نظامی بوده اند که اخبار و اطلاعات مربوط به آنها با دقت خاصی دنبال می شود. اهمیت فعالیت و رویکرد دقیق آنها در حدی است که گاها سرنوشت یک نبرد را نیز تغییر می دهند. در اینجا لیست 10 سلاح تک‌تیرانداز مشهور با مرگبارترین تاثیر و قدرتمندترین توانایی آتش‌زایی آورده شده است.

10- اسلحه تک‌تیرانداز L42 Enfield (بریتانیا)

1

این اسلحه پیچشی نخستین بار در سال 1895 میلادی در بریتانیا ارایه شد. این تفنگ که یک انبار تغذیه ویژه داشت در نیمه نخست قرن بیستم توسط ارتش بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اسلحه می‌تواند با حداکثر بُرد 1829 متر به اهداف شلیک کند.

9- اسلحه تک‌تیرانداز SR-25 (آمریکا)

2

این اسلحه نیمه‌اتوماتیک سال 1990 میلادی در ایالات متحده تولید شد. شرکت Eugene Stoner طراحی این سلاح را برعهده داشت و کارخانه مهمات‌سازی Knight’s Armament تولید آن را برعهده گرفت. این سلاح 1118 میلیمتر طول و 10 پوند وزن دارد و طول لوله آن 610 میلیمتر محاسبه می‌شود.

8- اسلحه تک‌تیرانداز AS50 (بریتانیا)

3

این سلاح قدرتمند در کارخانه بریتانیایی Accuracy که انواع ادوات نظامی را تولید می‌کند، ساخته شد. این سلاح تک‌تیرانداز می‌تواند تا فاصله 1800 متری اهداف را نشانه‌گیری کند و طراحی آن در سال 2007 میلادی توسط ارتش بریتانیا انجام شده است.

7- اسلحه تک‌تیرانداز M21 (آمریکا)

4

این سلاح تک‌تیرانداز زمانی ارایه شد که ارتش آمریکا در طول جنگ ویتنام به یک تلفنگ ویژه با دقت بالا نیاز داشت. این اسلحه نیمه‌اتوماتیک منطبق بر مدل M14 ساخته شده است و از سال 1969 تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6- اسلحه تک‌تیرانداز PSG1 (آلمان)

5

این سلاح یک تک‌تیرانداز آلمانی است که در مرکز Heckler & Koch طراحی شد و خاطرات تلخ قتل عامل مونیخ در سال 1972 میلادی را یادآوری می‌کند. این سلاح دقت بسیار بالایی دارد و توسط نیروهای پلیس و ارتش استفاده می‌شود.

5- اسلحه تک‌تیرانداز Dragunov SVD (اتحاد جماهیر شوروی)

6

این محصول یکی از قوی‌ترین تک‌تیرانداز‌ها محسوب می‌شود که در شوروی ساخته شده است. طراحی این سلاح به سال 1958 میلادی برمی‌گردد که البته از سال 1963 به بعد مورد استفاده قرار گرفته است. این یک سلاح نیمه‌اتوماتیک است که پیستون‌های گازی را شامل می‌شود.

4- اسلحه تک‌تیرانداز Mosin-Nagant (روسیه)

7

این سلاح روسی یک تفنگ نظامی پیچشی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین تک‌تیراندازهای جهان مجهز به مخزن گلوله اشاره کرد. این سلاح در ارتش سلطنتی روسیه در سال 1891 میلادی طراحی شد.

3- اسلحه تک‌تیرانداز L115A3 AWM (بریتانیا)

8

این اسلحه یک تک‌تیرانداز بریتانیایی است که از سال 1996 به بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسلحه پیچشی یک کارتریج ویژه برای جاسازی گلوله دارد و طول آن 1200 میلیمتر و وزن آن 14.3 پوند است. بُرد موفق این اسلحه برای شلیک به هدف 1400 متر اعلام شده است.

2- اسلحه تک‌تیرانداز CheyTac Intervention (آمریکا)

9

این تک‌تیرانداز یکی از بالاترین دقت‌ها را دارد و قادر است از فاصله 2300 متری هدف را نشانه‌گیری کند. دقت این اسلحه آن را از همه نمونه‌های مشابه مجزا می‌کند و آن را بسیار موفق کرده است.

1- اسلحه تک‌تیرانداز Barrett .50 Cal (آمریکا)

10

این اسلحه تک‌تیرانداز نظامی از سال 1989 تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است و نیروهای نظامی آمریکا از آن در نقاط مختلف جهان استفاده می‌کند. از این اسلحه با عنوان Light Fifty هم یاد می‌شود.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • ایت دراگونوف نیست . نمونه ساخت رومانیه که به روماک معروفه و کیفیت و دقت پایین تری از دراگونوف داره.

    اکتبر 29, 2016