گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسی10 شات گان برتر

10 شات گان برتر

10 شات گان برتر

مجله تصویری سلاح شات گان یا تفنگ ساچمه زنی، تفنگی است بدون خان که معمولا برد آن بیش از 100 متر نبوده و قابلیت شلیک ساچمه های متعدد به سوی هدف را خواهد داشت. این دسته سلاح ها نیز همانند سایر اسلحه های گرم پر مصرف، به مرور زمان دچار تغییر و تحول به سوی مدرنیته شده اند. از این رو امروزه شاهد انواع و اقسام مختلفی از تفنگ های ساچمه زنی هستیم که حتی به طور گسترده توسط نیرو های نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر بحث انتخاب به میان بیاید، کدام سلاح ویژگی های کامل تری در اختیار دارد؟ هم اکنون 10 شات گان برتر تاریخ نظامی را معرفی خواهیم کرد که از نظر تاکتیکی از سایر هم رده های خود پیش هستند.

KEL-TEC KSG

KEL-TEC KSG یکی از بهترین شات گان های طراحی شده توسط Kel-Tec است که مجهز به دو خشاب بوده و می توان آن ها را به صورت دستی و بسیار آسان جا به جا کرد. هر کدام از لوله ها قابلیت جای دهی 7 گلوله 70 میلی متری و یا 6 گلوله 76 میلی متری را خواهند داشت. برای آن هایی که اطلاعات کاملی در مورد این سلاح ندارند، باید اضافه کرد که اسلحه هیچ گونه سیستم خودکار نداشته و کاملا دستی کار می کند. اما از آن جایی که تمام اجزای تفنگ ارگونومیک هستند، احساس تاکتیکی خاصی را به مخاطب انتقال خواهد داد. در حال حاضر تفنگ ساچمه زنی KEL-TEC KSG توسط گردان ماموریت های ویژه 707 کره جنوبی و همچنین نیرو های ضد تروریسم فرانسه استفاده می شود.

SRM ARMS MODEL 1216

این مدل نیمه خودکار مجهز خشاب شش دور است  از جمله غیر معمول ترین ویژگی های این اسلحه، خشاب قابل جداسازی آن همراه با چهار لوله است. از طرفی به منظور کاهش وزن، از مواد پلیمری استفاده شده است.

UTAS UTS-15

برای معرفی سومین تفنگ ساچمه زنی مرگبار سری به ترکیه خواهیم زد. UTAS UTS-15 یک تفنگ ساچمه زنی 12 میلی متری است که مجهز به دو خشاب هفت دور بوده و به کمک پلیمر تغییر یافته ساخته شده است. این پلیمر تقویت شده نه تنها سبب کاهش وزن سلاح می شود بلکه استحکام و دوام آن را نیز بالا خواهد برد. در این برهه از زمان شاید بتوان جالب ترین ویژگی این شات گان را طراحی متفاوت آن عنوان کرد. مجموعه فاکتور های مذکور منجر به ایجاد سازگاری بالا با موقعیت های مختلف شده اند.

VEPR-12

این شات گان چند منظوره مجهز به خشاب قابل جداسازی بوده و توسط شرکت Molot-Oruzhie تولید شده است. VEPR-12 را به دلیل الگو برداری از کلاشنیکف محبوب، می توان از بسیاری جهات سلاحی منحصر به فرد به شمار آورد. از آن جایی که این شات گان در روسیه ساخته شده است، هم اکنون توسط ارتش روسیه و نیرو های ناتو مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی های VEPR-12 شامل قدرت آتش سریع، طراحی ارگونومیک و سهولت در استفاده خواهد بود. این اسلحه برای اهداف دیگری همچون شکار، مسابقه های تیر اندازی و همچنین دفاع شخصی در کشور های مختلف جهان به کار برده می شود.

MOSSBERG 500 TACTICAL PERSUADER

MOSSBERG 500 یکی دیگر از سری تفنگ های ساچمه ای بوده که توسط شرکت اسلحه سازی مشهور O.F. Mossberg & Sons تولید شده است. لازم به ذکر است که اسلحه مذکور یکی از بهترین ها در مجموعه شات گان های ساخت این کمپانی به شمار می رود و تاکنون در اختیار نیرو های پلیس، ارتش و حتی مردم عادی زیادی بوده است! با وجود آن که سلاح تنها 3 کیلوگرم وزن دارد اما مقاومت بالایی در برابر فرسایش از خود نشان می دهد.

BENELLI M4

جایگاه ششم به شات گانی تحت عنوان  Benelli M4 تعلق دارد. تفنگ های ساچمه ای ایتالیایی از اسم و رسم خوبی در بازار اسلحه برخوردار هستند که این موفقیت را مدیون کیفیت بالای مواد به کار رفته در پروسه ساخت خواهند بود. این سلاح که سیستم نیمه خودکار دارد توسط شرکت Benelli Arma SpA تولید شده است. تست های اولیه انجام شده روی این شات گان از ضریب اطمینان بالای آن حکایت دارند.

REMINGTON MODEL 870

رمینگتون مدل 870 یکی از محبوب ترین شات گان هایی است که توسط یک کمپانی اسلحه سازی به همین نام تولید شده است. در حال حاضر این سلاح به طور گسترده مورد استفاده سازمان های نظامی در کل جهان بوده و برای اهداف دیگری همچون شکار و یا مسابقات تیر اندازی نیز کاربرد دارد. وزن رمینگتون مدل 870 نسبتا مناسب بوده و بنابر این قابلیت تحرک خوبی به سلاح داده است.

FN SLP

این مورد را می توان گزینه ای کامل به منظور استفاده توسط نیرو های پلیس به شمار آورد. اما چیزی که این سلاح را از بقیه رقبای خود متمایز می سازد، تجهیز آن به سیستم گازی خواهد بود و با گاز کار می کند. در سال 2009، FN SLP شات گان سال لقب گرفت که به دلیل ویژگی های مثبت و ارزشمند آن بوده است. استفاده آسان، سریع و طراحی ارگونومیک از اصلی ترین خصوصیات مذکور هستند.

UPER BLACK EAGLE II SHOTGUN

سلاح نیمه خودکار بوده و به خاطر عملکرد دقیق خود محبوبیت زیادی بین نظامیان دارد. طول لوله بر اساس تقاضا مشتری متفاوت بوده و از 24 الی 28 اینچ را شامل می شود. علاوه بر مصارف نظامی، این شات گان برای اهداف دیگری نظیر شکار و ورزش تیر اندازی نیز عالی خواهد بود.

BENELLI SUPERNOVA

اکنون به آخرین شات گان این لیست می رسیم که عمدتا به خاطر دفاع شخصی محبوبیت زیادی کسب کرده است. نسبت به دیگر نمونه های تولید شده توسط این کمپانی که به یکی از آن ها هم در این لیست اشاره شده است، Supernova مجهز به سیستم های ارتقا یافته متعددی است که در مجموع توان عملیاتی آن را بسیار بالا برده اند.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد