گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیخودرو جنگی لینکس ؛ آیا برگ برنده ای برای نبرد زمینی در آینده است؟

خودرو جنگی لینکس ؛ آیا برگ برنده ای برای نبرد زمینی در آینده است؟

خودرو جنگی لینکس ؛ آیا برگ برنده ای برای نبرد زمینی در آینده است؟

مجله تصویری سلاح لینکس کیاف41 (Lynx KF41) یک خودرو جنگی پیاده نظام نسل آینده است که توسط شرکت راین متال دیفنس برای مشتریان جهانی توسعه یافته است. کی‌اف41 دارای چرخ ممتد عضو بزرگتر از خانواده خودروهای رزمی لینکس است که شامل خودرو لینکس کی‌اف31 نیز می شود.

 

لینکس کی‌اف41 به سامانه های فعال، غیرفعال و واکنشی برای محافظت در برابر نارنجک های راکتی (آر پی جی) و موشک های هدایت شونده ضد تانک مجهز است.

خودرو زرهی لینکس کی‌اف41 را می توان به عنوان خودرو جنگی پیاده نظام (آی ‌اف ‌وی)، خودرو فرماندهی و کنترل، نفربر زرهی (ای پی سی)، آمبولانس، خودرو شناسایی زرهی، خودرو تخلیه پزشکی، و خودرو تعمیر و بازیابی پیکربندی کرد.

نوع کی‌اف41 در نمایشگاه دفاعی یوروساتوری 2018 رونمایی شد. مجارستان سفارش خرید 218 دستگاه لینکس کی‌اف41 در پیکربندی آی اف وی را طی قراردادی به ارزش 2 میلیارد یورو در سال 2020 امضا کرد.

طراحی و ویژگی های لینکس کیاف41 آی اف وی

خودرو رزمی لینکس کی‌اف41 مبتنی بر معماری سامانه های باز ماژولار شکل گرفته است که امکان پیکربندی در نقش های مختلف را از طریق ادغام سامانه های ماموریتی جدید فراهم می کند. می توان پیکربندی این خودرو را از یک ماموریت به ماموریت دیگر طی هشت ساعت تغییر داد.

این وسیله نقلیه می تواند سه نفر خدمه و حداکثر هشت سرباز را حمل کند. کی‌اف41 نسبت به نسخه پایه لینکس بزرگتر است و در صورت پیکربندی برای ماموریت های رزمی حدود 44 تن وزن خواهد داشت.

تسلیحات لینکس کیاف41 آی اف وی

خودرو جنگی پیاده نظام لینکس کی‌اف41 به نسل بعدی برجک لنس 2.0 مجهز است که قابلیت بقای بیشتر برای زیرسامانه های حیاتی در برابر تهدیدات جنبشی و ترکشی را ارائه می کند.

این برجک با توپ جدید ووتان 35 مجهز به موتور الکتریکی ادغام شده که برای شلیک خانواده مهمات 35 در 228 میلیمتری راین متال طراحی شده است. همچنین، دو غلاف ماموریت انعطاف پذیر در دو سمت برجک قرار دارند تا امکان نصب انواع مختلف زیرسامانه ها وجود داشته باشد.

از گزینه غلاف ماموریت می توان به موشک های هدایت شونده ضد تانک رافائل اسپایک ال‌آر2، مهمات پرسه‌زن تهاجمی غیر خطی، یک بسته جنگ الکترونیک و هواگرد بدون سرنشین اشاره کرد.

سلاح پیرو حسگر اصلی (The Main Sensor Slaved Armament) به عنوان سلاح ثانویه لینکس کی‌اف41 آی اف وی نیز دید 360 درجه برای خدمه خودرو ارائه می کند.

قابلیت بقای لینکس کیاف41 آی اف وی

این خودرو جنگی پیاده نظام به سامانه دفاع فعال با قابلیت محافظت همه جانبه و سامانه پنهان کننده سریع راین متال برای محافظت در برابر حملات غیر منتظره تجهیز شده است. لینکس کی‌اف41 همچنین دارای قابلیت های محافظت در برابر مین و پرتابه های جنگی است.

کنترل آتش و حسگرهای لینکس کیاف41 آی اف وی

سامانه دید الکترواپتیکال تثبیت شده و واحد کنترل آتش امکان شناسایی هدف از طریق یک دوربین تلویزیون دیجیتال، دستگاه تصویربرداری حرارتی و فاصله یاب لیزری را برای توپچی و فرمانده لینکس کی‌اف41 فراهم می کنند. سامانه های موقعیت یاب تیرانداز صوتی روی وسیله نقلیه نیز می توانند موقعیت تیرانداز دشمن را شناسایی کرده و نمایش دهند.

پیشرانه و قابلیت تحرک لینکس کیاف41 آی اف وی

لینکس کی‌اف41 آی اف وی از یک پیشرانه 1140 اسب بخاری نیرو می گیرد که به یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک متصل است. نسبت نیرو به وزن این خودرو جنگی 26 اسب بخار بر تن است.

خودرو جنگی لینکس کی‌اف41 آی اف وی از سامانه تعلیق نظامی پیشرفته محصول شرکت استرالیایی سوپاشوک استفاده می کند. سامانه ضربه گیر وسیله نقلیه به گونه ای طراحی شده است تا در برابر نیروی شدید مقاومت کند و ضربه گیرها برای کاهش شوک های شدید مهندسی شده اند.

پیشرانه لینکس کی‌اف41 امکان دستیابی به بیشینه سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را فراهم می کند و برد حرکتی خودرو 500 کیلومتر است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد