گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیبلک هورنت 4 ؛ پرنده 70 گرمی که یک نظامی تمام عیار است!

بلک هورنت 4 ؛ پرنده 70 گرمی که یک نظامی تمام عیار است!

بلک هورنت 4 ؛ پرنده 70 گرمی که یک نظامی تمام عیار است!

مجله تصویری سلاح تلیداین فلیر دیفنس (Teledyne FLIR Defense) به تازگی از نسل جدید سامانه شناسایی شخصی بلک هورنت رونمایی کرده است که به نام بلک هورنت 4 شناخته می شود.

 

 

آشنایی با مشخصات و ویژگی های پهپاد بلک هورنت 4  

بلک هورنت 4 نسل بعدی از نانو پهپادهای سبک وزن را به نمایش می گذارد که برای واحدهای نظامی کوچک به منظور افزایش آگاهی موقعیتی ساخته شده است. یک دوربین الکترو اپتیکال 12 مگاپیکسل جدید همراه با عملکرد عالی در نور کم، در کنار یک دوربین حرارتی وضوح بالا، ویدیو و تصاویر با کیفیت بالا را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

با وزن فقط 70 گرم، پهپاد بلک هورنت 4 می تواند برای بیش از 30 دقیقه پرواز کند و برد آن بیش از دو کیلومتر است. کل سامانه پهپادشامل نمایشگر و کنترلر نیز 1.3 کیلوگرم وزن دارد که به راحتی توسط یک سرباز قابل حمل است.

این پهپاد می تواند در بادهایی با سرعت 25 گره پرواز کند. عملکرد بلک هورنت 4 با قابلیت های جدید پرهیز از موانع و یک باتری پیشرفته افزایش یافته است.

در مقایسه با پهپادهای کوچک مجهز به چهار روتور، بلک هورنت 4 با یک روتور از نظر دیداری و شنیداری بسیار کم جلب توجه می کند. از این رو، امکان شناسایی تهدیدات در روز یا شب بدون این که خود پهپاد شناسایی شود، فراهم می شود.

آماده برای پرواز در کمتر از 20 ثانیه

بلک هورنت 4 را می توان در کمتر از 20 ثانیه آماده پرواز کرد و برای استفاده در ماموریت هایی در محیط های فاقد جی پی اس نیز مناسب است. از این پهپاد می توان برای شناسایی سریع اهداف فراتر از خط دید و ارزیابی آثار تسلیحات مورد استفاده، مانند خمپاره انداز، در زمان واقعی استفاده کرد.

نسل جدید بلک هورنت ویژگی ها و قابلیت های پهپاد بلک هورنت 3 که شهرتی جهانی برای آن به همراه داشت را به سطح جدیدی ارتقا می دهد. تلیداین فلیر دیفنس این سامانه را برای سربازان پیاده که به آگاهی از موقعیت نیاز دارند یا درگیر عملیات مخفی هستند، یعنی جایی که اطلاعات دقیق و فوری بسیار مهم است، ارزشمندتر ساخته است.

تلیداین فلیر دیفنس بیش از 20 هزار سامانه های بلک هورنت را به نیروهای نظامی و امنیتی در بیش از 40 کشور جهان تحویل داده است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد