گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهفوتوگانزلارک-ال اکس ؛ غول عجیب آمریکایی با 6 متر ارتفاع و سابقه حضور در جنگ ویتنام

لارک-ال اکس ؛ غول عجیب آمریکایی با 6 متر ارتفاع و سابقه حضور در جنگ ویتنام

لارک-ال اکس ؛ غول عجیب آمریکایی با 6 متر ارتفاع و سابقه حضور در جنگ ویتنام

مجله تصویری سلاح لارک-ال اکس یک وسیله نقلیه باری آبی خاکی با بدنه فولادی بود. این وسیله نقلیه توانایی حمل تا 100 تن بار یا 200 نفر را داشت. این خودرو عجیب توسط آمریکا در فاصله سال های 1952 تا 2001 تولید و مورد استفاده قرار گرفت.

لارک- ال اکس سابقه حضور در جنگ ویتنام را نیز در کارنامه خود دارد.

لارک-ال اکس از چهار پیشرانه دیزلی با قدرت 265 اسب بخار نیرو می گرفت که در کناره های بدنه قرار داشتند. این پیشرانه ها نیروی مورد نیاز حرکت چرخ های این وسیله نقلیه در خشکی و همچنین دو پروانه با قطر 1.2 متر برای حرکت در آب را تامین می کردند.

بیشینه سرعت لارک- ال اکس در خشکی 32 کیلومتر بر ساعت و در آب 12.1 کیلومتر بر ساعت بود. این وسیله نقلیه 5 خدمه داشت و اپراتور در یک کابین کوچک در قسمت انتهایی آن قرار می گرفت.

این وسیله نقلیه آبی خاکی 19.1 متر طول، 8.1 متر پهنا و 6 متر ارتفاع داشت. دامنه حرکت لارک-ال اکس در خشکی 240 کیلومتر و در دریا 121 کیلومتر بود.

لارک-ال اکس برای حمل و نقل وسایل نقلیه دارای چرخ های عادی و چرخ های شنی از کشتی به سمت ساحل قابل استفاده بود. همچنین، توانایی حمل کانتینرهای باری 12 متری را داشت.

نمونه های باقیمانده لارک-ال اکس را می توان در موزه جنگ اورلون در هلند، موزه نظامی شمال فلوریدا، موزه لین موتور در نشویل، تنسی و موزه حمل و نقل ارتش آمریکا در یوستیس، ویرجینیا پیدا کرد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد